Krizman, Sandro (2011) Društvena odgovornost i poduzetništvo: primjer turističkih poduzeća u Hrvatskoj. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (797kB) |
Sažetak
Odabir teme diplomskog rada "Društvena odgovornost i poduzetništvo; primjer turističkih poduzeća u Hrvatskoj" činio se logičnim nakon višegodišnjeg proučavanja (ili studiranja ili istraživanja) različitih aspekata društveno odgovornoga poslovanja (DOP). Uzevši u obzir kako DOP utječe na imidž određenoga poduzeća, moguće je pretpostaviti da njegova konkurentska prednost, opstanak na tržištu, kao i uspješnost općenito, proizlazi iz razumijevanja i provedbe elemenata DOP-a. Također, ako se pretpostavi da je društveno odgovorno poslovanje i jedino održivo, tada je jasno koliko je važno njegovo razumijevanje i implementacija. Posljednjih petnaestak godina, vjerojatno i kao posljedica mnogobrojnih korupcijskih i drugih etički problematičnih afera poduzetnika i gospodarstvenika širom svijeta, područje društvene odgovornosti postaje središnjom temom mnogih stručnih i znanstvenih konferencija. U Hrvatskoj je praksa DOP-a još nedovoljno raširena, pa je stoga dobrodošao svaki doprinos istraživanju toga područja. Nakon detaljnog i studioznog istraživanja sekundarnih izvora (znanstvene i stručne literature dostupne u knjižnicama, kao i internetskih izvora), koje je pridonijelo boljem razumijevanju teorije društvene odgovornosti, provedeno je empirijsko istraživanje. Korištene su metode anketiranja, analize i sinteze, te dokazivanja i komparacije, potkrijepljene primjerima iz prakse. Osim uvoda, zaključka, popis tablica i grafikona, te literature, rad se sastoji od poglavlja. Prvo od njih, "Teorijsko i pojmovno određenje društvene odgovornosti", obrađuje teorijski okvir DOP-a i njegovu povezanost sa sličnim pojmovima (poput poslovne etike), zatim povijesne odrednice, temeljne principe, te argumente za i protiv DOP-a. Poglavlje "Modeli DOP-a" predstavlja nekoliko modela društvene odgovornosti i doprinose različitih znanstvenika u različito vrijeme (Three-State Shema, A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance i dr.). Treće poglavlje "Turizam i DOP" bavi se definiranjem važnosti održiva razvoja turizma za Republiku Hrvatsku. U sklopu ovog poglavlja predlaže se ekonometrijski model kojim se objašnjava važnost neto prihoda od turizma za podračun usluga u platnoj bilanci robe i usluga Republike Hrvatske. U četvrtome se poglavlju obrazlaže istraživački dio rada, odnosno prisutnost DOP-a u poslovanju turističkih poduzeća (hotela). Cilj je ovoga diplomskoga rada prikazati, objasniti i specificirati važnost i budućnost društveno odgovornoga poslovanja, zatim prikazati zastupljenost pojedinih elemenata DOP-a u hotelima na području Republike Hrvatske, te ukazati na odstupanje hrvatske stvarnosti u odnosu na razvijene zemlje svijeta, sa željom da se potakne buđenje etičke svijesti kod domaćih hotelijera/gospodarstvenika.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2011/198 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 23 Jan 2012 10:28 |
Zadnja promjena: | 23 Jan 2012 10:28 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1001 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |