Irsic, Matjaz (2011) How qualitative elements of relational exchanges influence an implementation of purchasing marketing strategies- a case of service companies in Slovenia. Ekonomska istraživanja (1). pp. 28-48. ISSN 1331-677X
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (353kB) |
Sažetak
Autor istražuje vezu između kvalitativnih elemenata razmjene zbog odnosa i implementacije marketinških strategija baziranih na odnosu nasuprot transakcijskih marketinških strategija iz perspektive kupca u B2B razmjeni (između poslovnih subjekata). Stoga su određene četiri grupe faktora kvalitativne razmjene bazirane na odnosu: privlačnost dobavljača, privlačnost ukupnog nabavnog tržišta za kupca, konkurentnost kupca na nabavnom tržištu te pregovaračka orijentacija kupca prema njegovom strateškom dobavljaču. Baveći se uslužnim poduzećima u usponu s više od 200 zaposlenih u Sloveniji i njihovim odnosom sa strateškim dobavljačem, autor sugerira da kupčeva percepcija kvalitativnih elemenata odnosne razmjene utječe na korištenje određenih marketinških strategija prema strateškom dobavljaču. Rezultati empirijskog istraživanja pokazuju određenu korelaciju između istraženih grupa varijabli. Utjecaj istraženih faktora na implementaciju određene grupe marketinških strategija postoji, iako je najsnažniji utjecj onih faktora koji su karakteristični za kratkoročne odnose. Stoga su istražena poduzeća puno više orijentirana prema ostvarivanju kratkoročne nego dugoročne efikasnosti. Ovo istraživanje doprinosi strateškoj literaturi i profesionalcima u ovom polju te ima važne implikacije za menadžere nabave nudeći smjernice za miješanje raznih aspekata partnerstva u odnosu na ciljeve i strategije kako bi se poboljšala razina njihovog odnosnog pristupa strateškom dobavljaču.
Tip objekta: | Članak |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 1/2011 |
Ključni pojmovi: | kvalitativni elementi odnosne razmjene, transakcijski marketing, marketing baziran na odnosu, kupovne marketinške strategije. |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 339 Trgovina. Međunarodni gospodarski odnosi. Svjetsko gospodarstvo > 339.1 Opća pitanja trgovine. Tržište |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" |
Datum pohrane: | 18 Sep 2012 06:25 |
Zadnja promjena: | 08 Jan 2013 07:44 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1109 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |