E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Estimates of economic performance of organic food retail trade

Lukić, Radojko (2011) Estimates of economic performance of organic food retail trade. Ekonomska istraživanja (3). pp. 157-169. ISSN 1331-677X

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (267kB)

Sažetak

Kao što je poznato, u novije vrijeme fenomen "organski proizvodi" poprima sve više globalni i interdisciplinarni karakter. U svijetu je zabilježen porast broja farmera organskih proizvoda, certifikata i zemljine površine namijenjene za proizvodnju organskih proizvoda, kao i prodaje organskih proizvoda. Sve je značajnija i uloga maloprodaje u distribuciji proizvedenih organskih proizvoda. Imajući sve to u vidu, u ovom radu osvrnut ćemo se, prvo, na trend i karakteristike razvoja maloprodaje organske hrane promatrano globalno, po pojedinim zemljama i formatima (tipovima prodavaonica). Zatim ćemo ukazati na ključne determinante razvoja maloprodaje organske hrane. I na kraju ćemo se, kao primarni cilj ovog rada, detaljno osvrnuti na teorijsko-metodološke i empirijske probleme, kao i na specifičnosti mjerenja financijskih performansi maloprodaje organske hrane. Istraživanje ovih problema je, u svrhe sagledavanja praktične dimenzije, zasnovano na najnovijim relevantnim empirijskim podacima. Pri tom je primijenjena prije svega najednostavnija tradicionalna metodologija istraživanja. Dobiveni istraživački rezultati trebaju poslužiti kao osnova za kreiranje odgovarajuće politike i strategije razvoja i, posebno, za izgradnju integralnog sustava upravljanja poslovnim i financijskim performansama trgovine na malo organskom hranom u budućnosti. To se posebno odnosi na maloprodaju porijeklom iz zemlje sa odlikom tržišta u razvoju organske hrane, kakav je slučaj sa Srbijom.

[error in script]
Tip objekta: Članak
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 3/2011
Ključni pojmovi: lideri tržišta organske hrane, lanac vrijednosti organske hrane, razlozi kupnje organske hrane, premija cijene organske hrane, privatna robna marka, učinkovitost distribucije organske hrane.
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 339 Trgovina. Međunarodni gospodarski odnosi. Svjetsko gospodarstvo > 339.1 Opća pitanja trgovine. Tržište > 339.13 Tržište uopće. Analiza tržišta. Ponuda i potražnja. Konkurencija
6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 631 Poljoprivreda općenito > 631.147 Biotehničko, ekološko poljodjeljstvo. Organsko poljodjeljstvo i poljoprivredna gospodarstva
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Datum pohrane: 20 Sep 2012 11:33
Zadnja promjena: 08 Jan 2013 08:19
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1147

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku