Hranjec, Mateja (2011) Organizacijski kupac. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) |
Sažetak
Cilj ovog završnog rada je upoznavanje sa donošenjem odluka o kupovini organizacijskog kupca. Ovim se radom želi prikazati složenost donošenja odluka prilikom kupnje određenog proizvoda, te složen postupak kroz koji prolazi trgovačko društvo prilikom nabave željenog proizvoda ili sirovine tj. materijala. Sama nabava proizvoda ili sirovina ima značajnu ulogu u svakom poduzeću, jer na određeni način usmjerava sve ostale djelatnosti poduzeća. Dobrim odlukama i postupcima u nabavi poduzeće može smanjiti troškove poslovanja, odnosno krajnjeg proizvoda, može povečati kvalitetu proizvoda i steći veliku prednost u odnosu na konkurente. Kako bih materiju organizacijskog kupaca što bolje razumjela i usvojila te iz prve ruke iskusila način rada u praksi odlučila sam se na posjetu poduzeću „Hespo d.o.o.“ iz Preloga. Proučila sam nabavnu funkciju poduzeća, odnosno način ponašanja organizacijskog kupca, kako bih došla do zaključka je li ponašanje potrošača racionalno. Rad je podijeljen u četri dijela. U prvom dijelu će biti riječi o teorijskom aspektu ponašanja organizacijskog kupca, u nastavku o samom radu trgovačkog društva HESPO d.o.o. na kojem je objašnjen proces donošenja odluke prilikom kupovine. Opisana je djelatnost društva, organizacijska struktura te marketinški odjel trgovačkog društva. U trećem dijelu objašnjen je proces donošenja odluka o nabavi. Četvrti se dio sastoji od 9 faza kroz koje poduzeće prolazi prilikom donošenja odluka o kupovini, i kritički osvrt svih devet faza, te su dani prijedlozi za poboljšanje poslovanja. Zaključak na kraju pokušat će sumirati i usporediti poklapanje odnosno odstupanje teorije i prakse. Bitna obilježja koja determiniraju proces donošenja odluka o kupnji organizacijskog kupca su: specifičnosti tržišta i potražnje, racionalni kupovni motivi, reciprocitet u razmjeni, specifičnost kanala distribucije, donošenje odluka u grupi te poslijekupovni procesi. Dobro poznavanje svake od faza donošenja odluka može uvelike olakšati i poboljšati samo poslovanje poduzeća, te pomoći poduzetniku da lakše shvaća na koji način odluke donose njegovi konkurenti, kupci i poslovni suradnici. Donošenje odluka u kupovini kod organizacijskog kupca vrlo je složen i specifičan posao tako da treba imati puno saznanja kako bi mu se približilo i potaknulo ga na kupnju.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2011/23 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.7 Kupovanje. Nabava. Priskrbljivanje. Upravljanje zalihama |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 07 Oct 2011 10:13 |
Zadnja promjena: | 07 Oct 2011 10:13 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/115 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |