Tadić, Matea (2011) Socijalna i etička komponenta poduzetništva i gospodarstva: održiva potrošnja kao izazov. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (742kB) |
Sažetak
U današnjem vremenu agresivnog širenja kapitala, trgovačka društva često, u želji za stjecanjem profita, zanemaruju moralnost, etiku i društvenu odgovornost. Takvu neodgovornu poslovnu praksu, kao i neodržive obrasce proizvodnje i potrošnje nužno je zamijeniti društveno osviještenim i etički odgovornim odlukama. Uvažavajući interese svih dionika, odnosno usmjeravajući se na društveno odgovorno i etično poslovanje, trgovačko društvo osigurava diversifikaciju na tržištu i maksimalizaciju profita, te svojim djelovanjem i ponudom utječe na svijest potrošača. Stoga je cilj ovog rada ukazati na iznimnu važnost društvene odgovornosti i etičkog poslovanja trgovačkih društava, kao i na značaj implementacije koncepcije održive potrošnje, radi ostvarivanja profita, osiguranja društvene kohezije i očuvanja okoliša, te postizanja općeg gospodarskog razvoja. Ovaj rad se, pored uvoda i zaključka, sastoji od četiri poglavlja. Prvo poglavlje bavi se koncepcijom i područjima opće etike i definicijom morala. U drugom poglavlju, pozornost se posvećuje pojmovnom određenju i razvoju društveno odgovornog poslovanja i poslovne etike, ističući prednost njihove primjene za poduzeća i društvenu zajednicu. Pojašnjavaju se i moralna pitanja u međunarodnom poslovanju, te uloga države u društveno odgovornom gospodarenju. U trećem dijelu rada, pozornost se usmjerava na održivu proizvodnju i potrošnju, prikazujući smjernice za njihovo postizanje, temeljene na prijedlozima međunarodnih, europskih i hrvatskih institucija, politika i strategija. Pojašnjava se i značaj izvještavanja o održivosti u poslovnoj praksi. Unutar četvrtog poglavlja, pomoću studija slučaja, prikazano je i uspoređeno društveno (ne)odgovorno poslovanje triju trgovačkih društava – Converium Holding AG, Ericsson Nikola Tesla d.d. i Coca-Cola HBC Hrvatska d.o.o. Uzimajući u obzir brojne prednosti koje društveno odgovorno poslovanje donosi trgovačkom društvu i društvenoj zajednici, nužno je promicanje implementacije njegovih načela u poslovnu praksu. Pri tome, Vlada ima ključnu odgovornost u definiranju zakonskog okvira i poticajnih mjera, kojima bi se propagirala odgovorna i održiva praksa, te postiglo povećanje konkurentnosti i razvoj gospodarstva.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2011/68 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.3 Dinamika gospodarstva. Kretanje gospodarstva 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 12 Oct 2011 12:15 |
Zadnja promjena: | 12 Oct 2011 12:15 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/125 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |