Žužić, Sanja (2012) Informacijsko-tehnološka potpora obrazovanju. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) |
Sažetak
Danas, u 21. stoljeću, informacijska tehnologija postala je ljudska svakodnevica, u nekim slučajevima nezaobilazan i nužan dio života. Ona je dio svega što okružuje svijet, ima prisan odnos sa ljudima, utječe na njih, a oni, neki nesvjesno, postaju ovisni o njoj. Prisutna je stalno i svugdje, miješa se u sve, s jedne strane nas zbližava, a s druge strane udaljava, ponekad olakšava, ponekad otežava. Ima svoje dobre i loše strane, može biti skupa i jeftina, jednostavna i komplicirana, lijepa i ružna, korisna, zabavna, poučna, može izazvati suze i smijeh, zadovoljstvo i ljutnju, možemo je vidjeti, čuti, osjetiti, dirati, razbiti,... ima ljudi koji joj ne mogu odoljeti, a ima i onih koji su ravnodušni, kakvi god bili moraju je prihvatiti, razumjeti, primjenjivati, prilagoĎavati, usavršavati kako bi bili ukorak s vremenom i kako ne bi bili pogaženi. Ljudi je koriste poslovno i privatno, za zabavu, u igri, u školi, usred mora, ispod zemlje, u sva četiri godišnja doba, svih 365 dana u godini, ukratko na svakom mjestu i u svako vrijeme. Najznačajnije za ovaj rad je korištenje tehnologije u školi, ali i na fakultetima, to jest na svim razinama obrazovanja, od predškolske dobi pa tokom cijelog života. Nema sumnje da se u današnjem informacijskom društvu sustav obrazovanja neprestano mijenja. Nove tehnologije otvaraju nove mogućnosti u svim područjima ljudske djelatnosti, pa tako i u modelima obrazovanja. Današnji obrazovni trend obilježen je težnjom za fleksibilnošću i individualizacijom stvarajući potrebu za učenjem bilo kada i bilo gdje, u tradicionalnom okružju ili putem Interneta. Početak 21.stoljeća donosi nove izazove na sveučilišta i sustav visokog obrazovanja. Kako osigurati kontinuitet tradicionalnih vrijednosti koje osigurava sveučilišno obrazovanje, a istovremeno uvažiti i uključiti nove oblike znanja i vještina koje traže današnji studenti i njihovi budući poslodavci? Pitanja su koja si svakodnevno postavljaju ljudi koji donose odluke i mogu utjecati na promjene u obrazovanju. Na pragu 3.tisućljeća inovacije i nove tehnologije drže se ključnim čimbenicima gospodarskog i društvenog razvitka. Stoga je cilj svake države i njezinih ljudi stvoriti uvjete za brzu i uspješnu prilagodbu i primjenu tehnologije kako bi uspjeli opstati i konkurirati na svjetskoj razini. Priča je to prvog poglavlja koje se bavi još i virtualnim zajednicama, ulozi Interneta, promjenama u društvu koje su se dogaĎale tokom godina i o nevjerojatnoj moći informacijske tehnologije nad ljudima, koji još toga nisu svjesni. Nakon uvoda o informacijskoj tehnologiji, tema drugog poglavlja je obrazovanje – odraz budućnosti. U ovom poglavlju biti će opisan obrazovni sustav u Hrvatskoj, suradnja Hrvatske sa svijetom posebice sa Europskom Unijom na području obrazovanja. Pitanja kvalitete obrazovanja, učinkovitosti obrazovnog procesa, relevantnosti znanja i održivosti stečenih kvalifikacija opravdano su nametnuta kao primarna pitanja promjenama koje je diljem Europe, pa tako i u Hrvatsku donio Bolonjski proces. O važnosti Bolonjskog procesa i Europskog prostora visokog obrazovanja za Hrvatsku biti će takoĎer govora u drugom poglavlju. Tema trećeg poglavlja su promjene u obrazovanju. Kakve su to novosti uvedene u sustav obrazovanja, čemu se u današnje vrijeme nastoji težiti, na što treba biti spreman i na što je potrebno pravovremeno reagirati da bi ljudi bili uspješni i da bi bili na razini razvijenih i naprednih zemalja. Četvrto poglavlje biti će vezano isključivo za Hrvatsku, o tome koliko informacijska tehnologija podupire obrazovanje, odnosno u kojoj mjeri ljudi koji vode ovu zemlju uspijevaju pratiti svjetske trendove. Kako će se Hrvatska snaći na obećanom putu napretka? A koliko se drži tog puta biti će prikazano u zadnjem poglavlju, napor i trud na tom području je na uzlaznoj putanji, ali je li to dovoljno? Budućnost je upitna i neizvjesna kako za Hrvatsku tako i za svijet, pa preostaje nada, volja, mogućnosti i upornosti za nastavak borbe.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2012/25 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.4 Matematička ekonomija > 330.47 Ekonomska informatika 3 Društvene znanosti > 37 Odgoj i obrazovanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Informatika |
Datum pohrane: | 24 Sep 2012 11:19 |
Zadnja promjena: | 24 Sep 2012 11:19 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1411 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |