Šugar, Violeta (2005) Dijamant konkurentnost Pule kao turističke destinacije u funkciji razvitka poduzetništva (implikacije na putu pridruživanja Hrvatske Europskoj Uniji). In: Entrepreneurship and macroeconomic management, April, 28-30, 2005., Pula, Croatia.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (518kB) |
Sažetak
Turistička je destinacija cjelina, poslovni sustav, koji ima svoj operativni i sustav vrijednosti, odnosno identitet, atrakcijsku osnovu i infrastrukturu, a prema potražnji je usmjerena putem targetinga (pozicioniranja na tržištu) i klijentinga (oblikovanja željene percepcije i privlačenja željene klijentele). Ona je cjelovit proizvod čijim je razvojem, kvalitetom i atrakcijskom resursnom osnovom potrebno upravljati. Kvalitetno se upravljanje turističkom destinacijom temelji na sinergiji, odnosno na suradnji svih zainteresiranih (stakeholders), u javnom i privatnom sektoru. Bez poduzetništva nema razvoja, bez upravljanja kvalitom, točnije kvalitetnim razvojem, turistička je destinacija prepuštena nasumičnoj, kaotičnoj izgradnji, maksimalnom iskorištavnju resursa, ukratko prijetnji da u budućnosti izgubi sve atribute atraktivnosti. Okosnicu sustava upravljanja kvalitetom turističke destinacije čini dijamant konkurentnosti, u čijem je središtu kvalitetna baza podataka, dostupna umreženim korisnicima, odnosno svima zainteresiranima, podjednako u javnom i privatnom sektoru. Znanje, informacije i ljudski kapital temelj su upravljanja kvalitetom i okosnice dijamanta konkurentnosti pulske Destinacijske upravljačke mreže. U članku se nude primjeri konkretnih poduzetničkih projekata, ostvarivih uz pomoć Destinacijske upravljačke mreže. Na putu pridruživanja Hrvatske Europskoj uniji, uz prilagođavanje zakonodavstva, potrebno je i prilagođavanje strategija i praksi poduzetničkoga poslovanja i upravljanja kvalietom, u čemu je koristan, ali u nas nedovoljno korišten alat benchmarking, proces učenja od najbolji, dok su novije metode, poput integriranoga upravljanja kvalitetom (IQM), odnosno petlje kvalitete i EFQM modela, posve nepoznati.
Tip objekta: | Materijal konferencije ili radionice (Paper) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 3/2005, Vol.2 |
Ključni pojmovi: | upravljanje kvalitetom, turistička destinacija, poduzetništvo, dijamant konkurentnosti, sinergija javnog i privatnog sektora |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" |
Datum pohrane: | 17 Oct 2012 11:30 |
Zadnja promjena: | 08 Jan 2013 10:20 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1468 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |