E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Dijamant konkurentnost Pule kao turističke destinacije u funkciji razvitka poduzetništva (implikacije na putu pridruživanja Hrvatske Europskoj Uniji)

Šugar, Violeta (2005) Dijamant konkurentnost Pule kao turističke destinacije u funkciji razvitka poduzetništva (implikacije na putu pridruživanja Hrvatske Europskoj Uniji). In: Entrepreneurship and macroeconomic management, April, 28-30, 2005., Pula, Croatia.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (518kB)

Sažetak

Turistička je destinacija cjelina, poslovni sustav, koji ima svoj operativni i sustav vrijednosti, odnosno identitet, atrakcijsku osnovu i infrastrukturu, a prema potražnji je usmjerena putem targetinga (pozicioniranja na tržištu) i klijentinga (oblikovanja željene percepcije i privlačenja željene klijentele). Ona je cjelovit proizvod čijim je razvojem, kvalitetom i atrakcijskom resursnom osnovom potrebno upravljati. Kvalitetno se upravljanje turističkom destinacijom temelji na sinergiji, odnosno na suradnji svih zainteresiranih (stakeholders), u javnom i privatnom sektoru. Bez poduzetništva nema razvoja, bez upravljanja kvalitom, točnije kvalitetnim razvojem, turistička je destinacija prepuštena nasumičnoj, kaotičnoj izgradnji, maksimalnom iskorištavnju resursa, ukratko prijetnji da u budućnosti izgubi sve atribute atraktivnosti. Okosnicu sustava upravljanja kvalitetom turističke destinacije čini dijamant konkurentnosti, u čijem je središtu kvalitetna baza podataka, dostupna umreženim korisnicima, odnosno svima zainteresiranima, podjednako u javnom i privatnom sektoru. Znanje, informacije i ljudski kapital temelj su upravljanja kvalitetom i okosnice dijamanta konkurentnosti pulske Destinacijske upravljačke mreže. U članku se nude primjeri konkretnih poduzetničkih projekata, ostvarivih uz pomoć Destinacijske upravljačke mreže. Na putu pridruživanja Hrvatske Europskoj uniji, uz prilagođavanje zakonodavstva, potrebno je i prilagođavanje strategija i praksi poduzetničkoga poslovanja i upravljanja kvalietom, u čemu je koristan, ali u nas nedovoljno korišten alat benchmarking, proces učenja od najbolji, dok su novije metode, poput integriranoga upravljanja kvalitetom (IQM), odnosno petlje kvalitete i EFQM modela, posve nepoznati.

[error in script]
Tip objekta: Materijal konferencije ili radionice (Paper)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 3/2005, Vol.2
Ključni pojmovi: upravljanje kvalitetom, turistička destinacija, poduzetništvo, dijamant konkurentnosti, sinergija javnog i privatnog sektora
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Datum pohrane: 17 Oct 2012 11:30
Zadnja promjena: 08 Jan 2013 10:20
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1468

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku