Maretić, Danijela (2012) Strateško planiranje na primjeru Tisak medije. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) |
Sažetak
Obično se kaže da iza postignutog uspjeha stoji precizno izrađen plan. To se može primijeniti u mnogim situacijama, a pokazalo se da vrijedi i za poslovanje poduzeća. Strateško planiranje jedno od ključnih faktora kojem poduzeće treba posvetiti pažnju ako želi opstati na tržištu. Uspjeh na tržištu zahtjeva ispunjenje određenih preduvjeta, identificiranje položaja na tržištu, postavljanje ciljeva poslovanja, oblikovanje strategija koje su potrebne za postizanje novih položaja na tržištu, kao i za ostvarenje konkurentskih prednosti. Strateško planiranje je proces određivanja dugoročnih ciljeva organizacije i utvrđivanja najboljih načina za ostvarivanje tih ciljeva. Pomaže članovima organizacije u usmjeravanju na prave prioritete, te pospješuje postupak timskog rada u ostvarivanju tih istih prioriteta. Planiranje samo po sebi ne stvara rezultate; ono je sredstvo, a ne konačni cilj. Potrebno je provesti plan da bi se ostvarili rezultati. Ipak, dobro osmišljen plan povećava vjerojatnost da će svakodnevne aktivnosti voditi do željenog učinka. Kako bi strateško planiranje dalo najbolje rezultate potrebno je znati gdje je poduzeće sada, gdje želi ići i kako ostvariti da tamo stigne. Za strateško planiranje važna je struktura korporacije, a najčešće se ona sastoji od korporacijske, poslovne i proizvodne razine. Proces planiranja kreće od korporativne misije, pa preko strateškog planiranja na razini poslovne jedinice završava na strategijama za svaki pojedini proizvod. Ne postoji strateško planiranje koje je najbolje za svako poduzeće, već svako poduzeće mora pronaći i uspostaviti strateški plan koji najviše odgovara tržištu i situaciji u kojoj se poduzeće nalazi. Poduzeća koja ne spoznaju važnost planiranja ne mogu se u dovoljnoj mjeri pripremiti za tržišnu utakmicu, koja danas postaje sve teža i neizvjesnija. Zbog nedovoljnog strateškog planiranja ili njegovog izostanka, mnoga poduzeća lako gube tržišnu utakmicu. Svrha diplomskog rada je opisati zašto i kako se osmišljava strateško planiranje, koji su njegovi dijelovi, te na kojim se razinama korporacije planira. Cilj rada je između ostalog, objasniti korištenje strateškog planiranja na primjeru Tisak medije, njezinu razvoju od ideje do marke kroz poduzeće Tisak d.d., te prikazati na koji način li uz koje strategije Tisak pokušava privući potrošače u svoje multimedijalne knjižare i učiniti ih lojalnima uz pomoć programa lojalnosti poput Multiplus kartice. Rezultati istraživanja predočeni su u sedam međusobno povezanih dijelova. U drugom dijelu rada, naslova „Strateško planiranje“ objašnjeno je zašto je strateško planiranje važno i čemu služi. U trećem poglavlju, „Povijesni razvoj strateškog planiranja“ i prikazane su dvije struje strateškog planiranja; Ansoffova i Porterova. Spominjanjem Smitha i Forresta koji je definirao životni ciklus proizvoda, zaokruženi su najvažniji pravci strateškog planiranja te je opisan razvoj kroz noviju povijest. „Proces strateškog planiranja“ naslov je četvrtog dijela rada. U tom dijelu preočen je proces samog planiranja koji se odvija unutar korporativnog i poslovnog strateškog planiranja. Kod korporativnog strateškog planiranja opisana je BCG matrica i Ansoffova strategija. U dijelu poslovnog strateškog planiranja objašnjena je SWOT analiza kao i Porterove generičke strategije. Kroz peto poglavlje naslova „Marketing odnosa u funkciji strateškog planiranja“ prikazano je koliko je važan marketing odnosa i stvaranje pozitivnih odnosa s kupcima za strateško planiranje, te kako stvoriti lojalnog kupca. U šestom dijelu rada prezentirano je „Strateško planiranje u Tisak mediji“ kao marki Tiska d.d. Predočeni su rezultati koji su sakupljeni tijekom promatranja i istraživanja strateškog planiranja u Tisak mediji. U ovom poglavlju je bilo važno spomenuti kakav odnos imaju Tisak i Tisak media sa kupcima te njihove programe lojalnosti.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2012/119 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 15 Oct 2012 12:45 |
Zadnja promjena: | 15 Oct 2012 12:45 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1656 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |