E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

"Usluge i agregatori kratkih poruka" (Short Message Service (SMS) i SMS Agregatori)

Damjanović, Hrvoje (2012) "Usluge i agregatori kratkih poruka" (Short Message Service (SMS) i SMS Agregatori). Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (1MB)

Sažetak

Sama tehnologija i ideje o Shot Message Service (SMS) datiraju iz 80-tih godina prošlog stoljeća. Međutim, one nisu bile masovno korištene sve do 90-tih godina, te je prva tehnička implementacija nastala 1983. godine. Sa razvojem tehnologije pokretne komunikacije te iznimnom popularnošću i isto tako ubrzanjem životnog standarda nastajali su sve veći zahtjevi za brzim i efikasnijim protokom informacija među ljudima širom svijeta. Tu je veliku ulogu odigrala sama GSM tehnologija i podrška Shot Message Service (SMS-a) koja je tokom devedesetih godina svojim naglim razvojem svim svojim korisnicima pružila veoma brzu i efikasnu razmjenu informacija bez obzira gdje se oni nalazili. Tokom istraživanja ove teme dolazimo do činjenice da je ova tehnologija poprilično zastupljena diljem svijeta no ustvari neiskorištena u svom punom potencijalu te malobrojni su ustvari iskoristili to te krenuli razvijati potrebnu tehnologiju gdje ustvari dolazimo do jednoga od problema. Kao cilj takvih firmi tj. SMS Agregatora koje ćemo najviše spominjati u ovom radu je razvijanje platformi te povezivanje sa što više operatera kako bi omogućili dostavu poruka svojim klijentima na što je više moguće svjetskih operatera. Paralelno uz razvoj GSM mreža išao je razvoj SMS-a koji se više nisu koristili samo u komunikaciji P2P (person-to-person) tj. sa mobilnog uređaja na mobilni uređaj, nego su tu došli i A2P (application-to-person) sustavi tj. slanje SMS poruka sa aplikacija koje ih generiraju te šalju na veći broj mobilnih uređaja. Strelovitim razvojem A2P (application-to-person) sustava i kompanija koje nude takve usluge (SMS agregatori) u suradnji sa nacionalnim mobilnim operaterima uvelike su povećale udio SMS-a kao oblika komunikacije, što će u budućnosti nedvojbeno samo rasti sa daljnjim razvojem tehnologije i zahtjeva tržišta za što bržim kolanjem informacija. Uz sve prednosti SMS poruka kao glavni zadaci SMS agregatora se stavljaju konstantni razvoj platforme i pružanje najboljih i najraznovrsnijih usluga kako bi ih to stavilo iznad konkurencije, no uz to naravno dolazi što bolje pokrivanje svih svjetskih mreža, naročito onih problematičnih za koje konkurencija nema kvalitetna rješenja. Danas takve primjere možemo vidjeti u gotovo svim sektorima, od bankarstva, financija i trenutnih obavijesti o promjenama na računima, do obavijesti javnog sektora i državnih tijela o pristiglim dokumentima, obrazovnih ustanova o prijavama ispita, te mnogim drugim sličnim djelatnostima, ali unatoč svemu i dalje daleko najveći udio imaju marketinške i oglašivače kompanije koje na ovaj način dopiru direktno do svojih klijenata, a s obzirom da se gotovo 95% poruka pročita unutar prvih pet minuta od zaprimanja možemo zamisliti koliku to prednost donosi od standardnog načina. Metode koje su korištene pri izradi ovog rada su metoda analize i sinteze gdje smo obradili pojedinačne pojmove vrste SMS-a i tehnologija, te metode funkcioniranja te ekonomske poglede na rad SMS agregatora. Također uz pomoć metoda generalizacije i dokazivanja ćemo dalje obraditi određene pojmove i prikazati kako ustvari to funkcionira u stvarnosti putem SWOT analize. Metoda poslovanja SMS agregatora i tržište koje obuhvaćaju doprinose uvelike bržem prijenosu informacija do krajnjih korisnika, većoj sigurnosti financijskih institucija koje putem agregatora komuniciraju sa svojim korisnicima, također doprinose automatizaciji određenih procesa te boljem marketingu i bržem odzivu klijenata. Iz svega toga vidimo da SMS agregatori imaju veliki utjecaj na tržištu pa nije ni čudno da se ova grana djelatnosti tako vrtoglavo razvila a i još uvijek razvija.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2012/65
Teme: 0 Općenito > 004 Računalstvo, Računalna znanost i tehnologija
3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.4 Matematička ekonomija > 330.47 Ekonomska informatika
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Informatika
Datum pohrane: 17 Oct 2012 11:42
Zadnja promjena: 17 Oct 2012 11:42
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1672

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku