Brkljača, Marko (2012) Malo i srednje poduzetništvo i društvena odgovornost. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (335kB) |
Sažetak
Mala i srednja poduzeća zapošljavaju veliki broj radne snage gospodarstva te iznimno pridonose procesu tehnoloških promjena, otvaranju novih radnih mjesta, povećavaju ponudu na domaćem tržištu te doprinose zdravoj konkurenciji. U svijetu je prisutan porast broja malih i srednjih poduzeća, a neki od uzroka tome jesu: razvoj poslovanja preko interneta, želja pojedinaca da sami upravljaju svojom sudbinom, sve veći broj žena poduzetnika itd. Uz porast malih i srednjih poduzeća u svijetu još jedan trend izbija u prvi plan, a to je porast broja društveno odgovornih poduzeća. Društvena odgovornost je koncept u kojem poslovni subjekt odlučuje na dobrovoljnoj osnovi doprinositi boljem društvu i čišćem okolišu, u interakciji s ostalim dionicima. Postoje različita gledišta treba li primijeniti društvenu odgovornost u svoje poslovne aktivnosti te su provedena i istraživanja koja su pokazala kako društvena odgovornost donosi bolje financijske rezultate te su brojne njene dobrobiti za poduzeća kao što su: reputacija, dobar imidž, povećanje konkurentnosti, podloga za diferencijaciju od konkurencije, smanjenje rizika poslovanja itd. Međutim, društvena odgovornost nije izazov samo za velika poduzeća, već je dostupna i malim i srednjim poduzećima. Mala i srednja poduzeća zbog svojih karakterističnih obilježja nailaze na prepreka na putu prema društvenoj odgovornosti kao što su: limitiranost materijalnih i financijskih resursa, nedostatak znanja i informacija o društvenoj odgovornosti, problem uključivanja zaposlenika u društveno odgovorno poslovanje itd. Međutim, zbog specifičnih dobrobiti koja poduzeću donosi društvena odgovornost mala i srednja poduzeća se ipak odlučuju za primjenu društvene odgovornosti i to postupnim proširivanjem djelokruga svojih društveno odgovornih aktivnosti. Deset koraka za implementaciju društvene odgovornosti također je dobar i praktičan alat za mala i srednja poduzeća koja žele provesti društvenu odgovornost u svoje poslovanje. Na primjeru malog poduzeća Rudan d.o.o. obrađeno je društveno odgovorno poslovanje kroz područja ekonomske održivosti, radne okoline, odnosa sa zajednicom, brige za okoliš i tržišnih odnosa.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2012/88 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 17 Oct 2012 11:47 |
Zadnja promjena: | 17 Oct 2012 11:47 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1695 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |