E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Menadžment događaja u ugostiteljstvu

Knežević, Sanja (2012) Menadžment događaja u ugostiteljstvu. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (950kB)

Sažetak

Predmet istraživanja ovog završnog rada je organizacija događaja u ugostiteljstvu. Cilj ovog rada je objasniti ulogu i važnost organizacije događaja u ugostiteljstvu, koja pridonosi uspješnom ishodu gotovo svakog događaja (eng. event). Rad se sastoji od četiri dijela. U prvom dijelu rada je objašnjen pojam i uloga ugostiteljstva. Ugostiteljstvo je gospodarska djelatnost koja se bavi pripremom i pružanjem usluga smještaja, hrane i pića. Ugostiteljstvo se razlikuje od ostalih djelatnosti po tome što svoje usluge pruža u posebnim za to predviđenim ugostiteljskim objektima, gdje se usluge prodaju neposrednim korisnicima, koji ih tu i troše. Drugi dio rada govori o jednoj novoj kategoriji, o menadžmentu događaja (eng. event management) koji se može definirati kao "organiziranje događaja". Menadžment događaja uključuje planiranje događanja, stvaranje branda, identificiranje klijenata, stvaranje koncepta i dizajn događanja, marketing događaja i planiranje financija, te koordinaciju tehničkih aspekta događaja. Event menadžment agencije organiziraju različiti spektar događanja, od poslovnih (npr. seminara, konferencija, poslovnih večera, ceremonija) pa do onih privatnih kao što su vjenčanja, rođendani, obljetnice. Organizator događaja (eng. event manager) je osoba koja planira i organizira događaje, a oko sebe okuplja organizacijski tim koji mu pomaže u organiziranju cjelokupnog događaja. Razlozi zbog kojih ugostiteljska poduzeća provode event menadžment su povećanje zadovoljenja kupaca, podizanje ugleda, povećanje broja turista, produženje turističke sezone, ostvarenja medijske pozrnosti, a sve to u konačnici radi povećanje prihoda vlastitih poduzeća. Svaki događaj počinje sa idejom. Planiranje i organizacija ključni su elementi koji određuju uspjeh događaja. Prilikom razvoja koncepta treba razmotriti mnoge elemente, među kojima su svrha događanja, tema događanja, mjesto, publika, dostupni resursi, vrijeme održavanja događanja i sposobnosti organizacijskog tima. Dizajn događaja je kreativni aspekt događaja, on događaj čini jedinstvenim. Treba razviti temu događaja, a nakon toga sve elemente od osvjetljenja, ozvučenja, uređenja i boje prilagoditi toj temi. Osim toga treba zaposliti odgovarajući broj ljudi i vanjskih suradnika koji će raditi na samom događaju. Promocija je neizostavan dio svakog eventa, jer na taj način obavještavamo ciljnu klijentelu o mjestu i vremenu održavanja događaja. Nakon što je teorijski objašnjena organizacija događaja, treći dio rada govori o primjerima ''Event menadžment agencija u Hrvatskoj i u svijetu.'' Detaljnije su opisane samo neke od najpoznatijih agencija. U završnom dijelu rada dan je primjer organizacije jednog događaja u području ugostiteljstva. Radi se o organizaciji vjenčanja od strane event menadžment agencije BR design iz Pule. Metodologiju istraživanja koja je korišćena prilikom pisanja ovog poslovnog slučaja je provođenje strukturiranog intervjua s vlasnikom poduzeća Borisem Ružićem. Detaljno je opisan cjelokupan proces organizacije jednog takvog jedinstvenog događaja.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2012/93
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija
6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije > 65.012.4 Menadžment. Uprava. Ravnateljstvo Tehnike i metode upravljanja
6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 17 Oct 2012 11:47
Zadnja promjena: 17 Oct 2012 11:47
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1699

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku