Ivančić, Magda (2010) Virtualni management. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (2MB) |
Sažetak
Globalizacija ekonomije, deregulacija gospodarstva, brze i duboke tehnološke promjene, samo su neki od bitnih čimbenika koji permanentno utječu na ekonomiju kako na globalnoj razini, tako i na razini država ali i na mikrorazini organizacija. Management organizacija suočava se s brojnim izazovima u iznimno složenoj i neizvjesnoj okolini, a pri čemu treba dati efikasne i efektivne odgovore i osigurati zaposlenost i fleksibilnost. Adaptibilnost postaje svojstvo inherentno različitim oblicima poslovanja, a jedan od oblika prilagođavanja je i virtualizacija poslovanja. Virtualizacija poslovanja predstavlja danas predstavlja široko prihvaćeni koncept, u kojem manageri nastoje iznaći nove oblike za postizanje i održanje konkurentskih prednosti. Kako bi se omogućio uvid u virtualni management, nužne pretpostavke njegova postojanja, njegova svojstva, ovim se radom, u njegovu drugom poglavlju prikazuje povijesni razvoj znanosti o managementu, uzročno-posljedični razvoj tehnologije i managementa te nastanak virtualne ekonomije. Globalizacija, razvitak informacijske tehnologije, revolucija interneta, nematerijalna imovina, intelektualni kapital, organizacija koja uči uz nužnost postizanja poslovne izvrsnosti, ključni su uzroci virtualizacije opisani u trećem poglavlju. U skladu s tim utjecajima neminovno se događa transformacija organizacijskih struktura, od klasičnih organizacijskih struktura, prema prijelaznim, do suvremenih organizacijskih struktura, opisana je u četvrtom poglavlju. Vrste virtualnih organizacija, uloga i oblici managementa virtualne organizacije, načini upravljanja objašnjeni su u petom poglavlju kao i model kreiranja virtualne organizacije primjenom outsourcinga. Navedeni su, u šestom poglavlju, i hvalevrijedni primjeri virtualnog poslovanja u Republici Hrvatskoj. U zaključku se ističu sintetizirana obilježja suvremenog poslovnog okruženja, povezanost individualnog i kolektivnog (jer živimo, doista, u premreženom svijetu) i nužnost daljnjeg istraživanja, razvoja i upravljanja ovim novim konceptom virtualnih organizacija i virtualnog managementa. Pri izradi rada primijenjena je deduktivna metoda kojom se polazilo od općih činjenica i informacija vezanih za virtualnu ekonomiju i virtualni management, metoda kompilacije korištena je za preuzimanje tuđih rezultata istraživanja uz metodu deskripcije i analize slučaja, dok je zaključak izveden metodom sinteze podataka i činjenica do kojih se došlo pisanjem ovog rada.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2010/148 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 18 Oct 2011 06:32 |
Zadnja promjena: | 18 Oct 2011 06:32 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/176 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |