E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Orijentacija, razvoj i zadržavanje zaposlenih

Šverko, Marina (2010) Orijentacija, razvoj i zadržavanje zaposlenih. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (358kB)

Sažetak

Upravljanje ljudskim potencijalima objedinjuje poslove i zadaće vezane uz ljude, njihovo pribavljanje, izbor, obrazovanje i druge aktivnosti osiguravanja i razvoja zaposlenih. Orijentacija, razvoj i zadržavanje samo su jedan dio poslova u koje menadžment ljudskih potencijala mora uložiti mnogo truda kako bi organizacija ostvarila korist. Nakon provedene selekcije u organizaciji je potrebno provesti niz aktivnosti vezane uz uvođenje novog izabranog zaposlenika u posao. Različiti autori različito percipiraju orijentaciju i uvođenje zaposlenika u posao. Neki smatraju da orijentacija prethodi uvođenju, dok neki autori izjednačuju ta dva pojma. U ovom radu orijentaciju ćemo promatrati kao dio cjelokupnog procesa uvođenja zaposlenika u posao. To je onaj dio koji uključuje upoznavanje novog zaposlenika sa organizacijom, radnim mjestom i poslovima, radnom okolinom, pravima i odgovornostima, pravilima ponašanja (kodeks) te uzajamnim očekivanjima. U većini se zanimanja šanse za uspješnu karijeru svode na minimum, ako su zaposlenikove jedine kvalifikacije one koje je stekao kroz sustav formalnog obrazovanja. Ono što danas zna, već sutra može postati tek povijesna zanimljivost. U suvremenom svijetu u kojem svaki dan sve brže niču nova znanja i zastarijevaju stara, u svijetu u kojem se sve mijenja velikom brzinom, moraju se mijenjati i ljudi ili će ih vrijeme doslovce pregaziti. Zbog promjena i potreba za novim znanjima bitno je da organizacija vodi brigu o razvoju svojih zaposlenih, na način da ih uključuje u razne obrazovne metode i programe. Takav ritam stalnog usavršavanja dovodi do cjeloživotnog obrazovanja, koji je u Hrvatskoj još nedovoljno prihvaćen. Posebno se izdvaja razvoj menadžera jer su oni ključni ljudi organizacije. Osiguravanje kvalitetnih menadžera i njihov stalni razvoj smatraju se glavnom strategijskom i konkurentskom prednošću. Zadržavanje zaposlenih je slijedeći vrlo važan aspekt menadžmenta ljudskih potencijala. Cilj implementacije strategija zadržavanja zaposlenika je smanjenje troškova uzrokovanih neželjenim odlascima te povećanje produktivnosti. Temelj zadržavanja je činjenica da je teško naći dobre ljude. U radu ćemo teorijski objasniti motivaciju i motivacijske strategije, dok ćemo zadovoljstvo zaposlenih prikazati u brojkama prema istraživanju koje je proveo Moj Posao. Upravljanje i razvoj karijere jedan je način nematerijalne strategije motiviranja koji ćemo zasebno izdvojiti s obzirom na to da je usko povezan s razvojem zaposlenih.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: Bušelić, Marija
Dodatne informacije: 2010/177
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.3 Međuljudski odnosi u poduzeću
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 19 Oct 2011 07:03
Zadnja promjena: 21 May 2014 08:57
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/205

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku