Puh, Marina (2011) Skulptura kroz antiku. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (10MB) |
Sažetak
Cilj ovoga rada je detaljnije upoznati se sa pojmom skulptura i uvidjeti njen razvoj kroz Antičko razdoblje. Rad povlači paralelu između dva velika razdoblja a to su Grčko i Rimsko razdoblje. Naglasak je na razvoju skulpture toga vremena te njihovoj međusobnoj usporedbi. Riječ skupltura dolazi od latinske riječi sculpare što znači oblikovati ili plastika od grčke riječi plassein što znači oblikovati što je sinonim za pojedinačno kiparsko djelo.Većina skulptura ima čisto estetski cilj. Skulptura nastaje oblikovanjem volumena u prostoru, a glavna izražajna sredstva su masa, ploha (likovna umjetnost), linija (likovna umjetnost), površina, svjetlo i sjena te boja. Skulptura se kao i sve što ostalo što postoji kroz vrijeme mijenja kroz povijest. Rad kronološki prati njen razvoj od samih početaka grčke umjetnosti do kraja rimske umjetnosti uz slikovne prikaze nekoliko značajnijih povijesnih djela. Prvi dio rada posvećen je bogatoj grčkoj umjetnosti. Podijeljen je u tri povijesne razdoblja: arhajsko, klasično i helenističko razdoblje. Za svako razdoblje prati detaljan opis karakteristika toga vremena i odgovarajući primjer. Po prvi put u povijesti umjetnosti ovdje se susrećemo sa do sada nepoznatim pojmovima poput: kurosa, kanona i arhajskog osmjeha. Predstavljeni su i poznati kipari: Skopas, Praksitel, Miron, Fidija, Lizip i Hares. Drugi dio rada posvećen je rimskoj umjetnosti, koja je podijeljena na klasičnu i kasno-antičku fazu umjetnosti. Izdvojena su najvažnija postignuća toga vremena, a to su portret i reljef. Spominju se i rimske kopije grčkih skulptura na kojima počiva početak razvoja rimske umjetnosti u kiparskom smislu. Opisani su primjeri portreta nastali pod utjecajem vladavine triju velikih careva: Augusta, Hardijana i Marka Aurelija. Kraj rada posvećen je rimskom reljefu. Izdvojeni su sarkofag Portonaccio, Ara Pacis Augustae i Trajanov stup kao najvažnije i najpoznatije građevine toga vremena. Znanstvene metode koje su korištene u radu uglavnom su deskriptivne, sa usporedbama. Kada se govori o metodama rada, najviše je poslužila odgovarajuća znanstvena literatura, te internetske stranice.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2011/97 |
Teme: | 7 Umjetnost > 73 Kiparstvo |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Kultura i turizam |
Datum pohrane: | 18 Nov 2011 12:57 |
Zadnja promjena: | 18 Nov 2011 12:57 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/215 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |