Milinčić, Mladen (2011) Uloga turističkog posredovanja u privatnom smještaju Istarske županije. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (476kB) |
Sažetak
Autor ovog diplomskoga rada odabire temu turističkog posredovanja u privatnom smještaju kako bi istražio značaj i ulogu istog u okvirima Istarske županije kao i zbog vlastite involviranosti u tijek ponude privatnog smještaja u Istri od strane agencija. Hipoteza koju autor rada postavlja je: «Kanali distribucije u turizmu značajno utječu na unaprjeđenje turističke ponude i prenošenje pozitivnih iskustava od strane turističke potražnje». Pomoćne hipoteze koje podupiru glavnu predpostavku su : H1. «Privatni smještaj kao bitan element u turizmu nije dovoljno razvijen s obzirom na to da se aspekti ponude i potražnje konstantno mijenjaju i nadopunjavaju» H2. «Kvalitetni argumenti i vjerodostojne informacije pružene od strane turističkih posrednika pomoći će uspješnijem akceptiranju usluge od strane klijenta». H3. «Razmatranje uloge turističkih posrednika kao čimbenika unaprjeđenja destinacija podići će svjest o razini pružene usluge od strane privatnog smještaja». Cilj diplomskog rada je odrediti značaj turističkih posrednika u unaprjeđenju i realizaciji privatnoga smještaja. Pomoćni ciljevi su istražiti važeću zakonsku regulativu o privatnom smještaju, izmjeriti razinu zadovoljstva iznajmljivača i gostiju putem metode dubinskog intervjua te provjeriti jesu ili i na koji način agencije doprinositelji povećanja kvalitete prethodno opisanih odnosa. Radi bolje razrade tematike diplomskoga rada autor postavlja sljedeća istraživačka pitanja : 1. Postoji li zadovoljstvo korisnika izgledom i uređenjem turističkih destinacija koje posrednici plasiraju u svojim ponudama? 2. Može li se govoriti o kvaliteti privatnog smještaja u Istarskoj županiji i Republici Hrvatskoj? 3. Postoje li razlike u percepciji usluge privatnog smještaja od strane posrednika u turizmu? 4. Postoji li povezanost rezultata intervjuiranja gostiju od strane autora sa unaprjeđenjem poslovanja agencije «Globus»? Metode koje su korištene prlikom izrade ovoga rada su metoda analize, sinteze, inducije, komparacije i dubinskog intervjua. Namjera autora rada je istraživanjem predstaviti javnosti preliminarnu razinu u planiranju većeg i moguće novog budućeg kvantitativnog istraživanja. Prvi dio diplomskoga rada uvodi nas u značaj turističkih posrednika poglavito posrednika detaljista, njihovim funkcijama i ulogama. Stvara se uvid u opseg poslova turističke agencije, kako se isti razvijao tijekom godina. Nadalje autor rada opisuje nepredvidivost turističkog tržišta kroz promjene ponude i potražnje koje su odraz današnjeg poslovanja u turizmu. Nakon opisa djelovanja turoperatora i uloge na tržištu autor ulazi u problematiku rada privatnih iznajmljivača, zakonske regulative vezano za isto. Govori se o značajnosti boravišne pristojbe u privatnom smještaju te o sivoj ekonomiji. Opisana problematika od visoke je aktualnosti za hrvatsko gospodarsto i ekonomiju. U drugom dijelu diplomskoga rada analizira se privatni smještaj u Istarskoj županiji. Istarska županija promatra se sa aspekta raspoloživih smještajnih kapaciteta i ulaganja i investicija u isti. U drugom poglavlju ostvaruje se znanstveni doprinos rada primjenom metodom komparativne analize radi regionalne usporedbe najznačajnijih turističkih regija vezano za ponudu privatnog smještaja. Posljednji dio rada obrađuje organizaciju i realizaciju privatnoga smještaja u turističkoj agenciji Globus kroz pojam i značenje usluge privatnoga smještaja na mikro razini promatranja. Opisanim se dokazuje početna hipoteza vezana uz ulogu turističkih posrednika u poslovanju iznajmljivača i potencijalnih gostiju. Pritom se koristi metoda polustrukturiranog dubinskog intervjua sa gostima iz raznih emitivnih zemalja radi dobivanja odgovora na istraživačke upite vezano za očekivanja istih u pogledu privatnih iznajmljivača. Rezultati istraživanja pokazali su da su gosti zadovoljni uslugama agencije Globus i domaćih iznajmljivača, to ujedno potvrđuje konstantni trend rasta dolaska novih gostiju u općinu Medulin. Nezadovoljstvo gostiju se uglavnom temelji na manjkavosti rekreativnih usluga, te ostalih manjih problema koji nastaju tijekom boravka u određenom smještajnom objektu. Ovaj diplomski rad nebi bio moguć bez pomoći stručnog osoblja turističke agencije «Globus» predvođeni gosp. Marinom Lančić. Ujedno se zahvaljujem osoblju Svečilišne knjižnice u Puli i dakako svojoj mentorici docentici Jasmina Gržinić radi usmjeravanja i savjetovanja tijekom istraživačkog procesa. Istražena tema je aktualna i inspirativna s obzirom na globalne tijekove u turizmu jer prati utjecaje istog na lokalnoj razini.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2011/102 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 20 Oct 2011 10:12 |
Zadnja promjena: | 20 Oct 2011 10:12 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/220 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |