E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Društveno odgovorno poslovanje na primjeru odabranog trgovačkog društva - Ericsson Nikola Tesla

Banko, Ines (2013) Društveno odgovorno poslovanje na primjeru odabranog trgovačkog društva - Ericsson Nikola Tesla. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (590kB) | Zatraži kopiju

Sažetak

Povod za integraciju društveno odgovornog poslovanja bili su neodgovorno gospodarsko djelovanje koje dovodi do negativnih eksternalija, globalnih klimatskih promjena i problema neobnovljivih resursa. Dostići održivi razvoj znači integrirati njegove ekonomske, ekološke i socijalne dimenzije na svim razinama. Društveno odgovorno poslovanje odnosi se na cjelokupni raspon djelovanja poduzeća i na sve odnose koje poduzeće pri tom uspostavlja. Međunarodna organizacija za standardizaciju (International Organization for Standardisation – ISO) definira društvenu odgovornost kao djelovanje organizacije da preuzme odgovornost za učinak njezinih aktivnosti na društvo i okoliš, u čemu su te aktivnosti konzistentne s interesima društva i održivog razvoja; temelje se na etičkom ponašanju, sukladnosti s primijenim zakonodavstvom i međuvladinim instrumentima; i integrirani su u stalno djelovanje organizacije. Opća je procjena, da u Hrvatskoj djeluje oko 200 poduzeća koja su prihvatila DOP kao dio svoje vrijednosne i strateške orijentacije. To su pretežno velika poduzeća sa značajnim udjelom stranog vlasništva, kompanije izlistane na burzi te one usmjerene na izvoz. One su najčešće motiviranije i posjeduju resurse za strukturiranje, praćenje i izvještavanje o njihovoj društveno odgovornoj praksi. Interes za DOP-om koncentriran je u proizvodnoj i prerađivačkoj industriji, financijskom sektoru i telekomunikacijama, i to među liderima u sektoru. Kao primjer dobre prakse, u ovom radu, uzet je Ericsson Nikola Tesla, kao vodeći regionalni isporučitelj rješenja na području informacijsko-komunikacijskih tehnologija koji inovacijama i vođenjem promišlja i potiče poslovne prilike i stvara nove vrijednosti zajedno s kupcima. Područja na kojima kompanija pokazuje svoju društvenu odgovornosti su: ekonomska održivost; uključenost društveno odgovornog poslovanja u poslovnu strategiju; radna okolina; tržišni odnosi; zaštita okoliša; odnosi sa zajednicom. Premda postoje uzori i najbolje prakse, još uvijek je velik jaz što se tiče informiranosti, kompetencija i profitabilnosti, koji dijeli lidere od najvećeg broja srednjih i malih poduzeća, koja čine gotovo 90% svih poslovnih subjekata u Hrvatskoj, kao i tisuća velikih koji se bore s pitanjem opstanka na tržištu. Prakse DOP-a u Hrvatskoj relativno su dobro razvijene, učestalije na područjima kao što su kvaliteta i sigurnost radnog mjesta, zadovoljstvo potrošača, zaštita okoliša, ulaganje i partnerstvo u zajednici, a manje učestale u područjima kao što su korporacijsko upravljanje, integriranje DOP-a u procjenu rizika i razvoj poslovne strategije, upravljanje dobavljačkim lancem i društveno odgovorno ulaganje. Glavni pokretači DOP-a u Hrvatskoj prvenstveno su interne naravi, i proizlaze iz procjene samih poduzeća o dugoročnim prilikama i rizicima koji se odnose na produktivnost, učinkovitost, integraciju tržišta i uspostavljanje dobrih odnosa s dionicima. Ključna područja poboljšanja praksi DOP-a na razini poduzeća odnose se na uključivanje DOP-a u poslovne strategije koje je potrebno sustavno uvoditi, uvažavajući interese i potrebe različitih dionika. Daljnje jačanje kapaciteta poslovnih udruženja koja promoviraju i zagovaraju DOP i održivi razvoj, može se postići njihovom proaktivnijom ulogom, u suradnji s međunarodnim organizacijama. Intenzivnije zagovaranje DOP-a u medijima rezultiralo bi kvalitetnijim i zastupljenijim informacijama o društveno odgovornom poslovanju u javnosti.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2013/153
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.1 Oblici poduzeća. Financiranje > 658.17 Vanjski troškovi. Uključujući: Troškovi za kulturne, društvene, političke svrhe
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 29 Nov 2013 08:14
Zadnja promjena: 29 Nov 2013 08:14
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2422

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku