E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Poduzetnički poduhvat i globalizacija

Setnik, Nikola (2013) Poduzetnički poduhvat i globalizacija. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (867kB) | Zatraži kopiju

Sažetak

U ovom radu opisan je proces globalizacije i mogućnost poduzetničkog pothvata u uvjetima globalizacije. Na početku samog rada opisan je proces globalizacije, njezini uzroci, posljedice, povijesni razvoj, karakteristike i učinci koje ona ima na ekonomske i sve ostale subjekte. Opisani su i protivnici i zagovornici globalizacije, sa svojim argumentima. Na početku procesa globalizacije bilo je mnogo više zagovornika globalizacije nego danas, kad su glavni zagovornici globalne korporacije. U radu je prikazan odnos globalizacije i poduzetničkog pothvata, odnosno na koji način globalizacija može djelovati na poduzetnički pothvat i njegovu uspješnost. S obzirom da je globalizacija globalni fenomen, njezin utjecaj vidljiv je uvijek i svugdje. U jednom dijelu rada opisane su najvažnije svjetske institucije – Svjetska banka, Međunarodni Monetarni fond, Svjetska trgovinska organizacija. Opisane su i objašnjene njihove svrhe i uloge te načini djelovanja. Nakon što su jasne osnovne stvari i institucije koje se tiču globalizacije, slijedi dio rada u kojem se opisuje poduzetnički pothvat i mogućnost poduzetničkog pothvata u uvjetima globalizacije. Opisane su mogućnosti poduzetničkog pothvata u velikim i malim i srednjim poduzećima. Prikazana su najveće svjetske korporacije i načini njihovih poslovanja – strateški savezi, franšizing, zajednička ulaganja i sl. Također, prikazuju se i načini poslovanja malih i srednjih poduzeća koja su najvažnija za svako gospodarstvo, a u uvjetima globalizacije imaju mnogo izazova da bi uopće opstala. Na kraju, opisan je konkretni primjer poduzeća koje posluje u uvjetima globalizacije, dakle na međunarodnom tržištu sa mnogobrojnom konkurencijom. Riječ je o hrvatskom poduzeću Podravka d.d. Prikazano je poslovanje Podravke d.d., navedena su tržišta na kojim djeluje sa svojim proizvodima te su prikazani i komparirani financijski rezultati poslovanja za 2000. i 2010. godinu. S obzirom da je Podravka d.d. već odavno prepoznat svjetski brend koji se vrlo brzo prilagođava najnovijim svjetskim izazovima, može se reći da je pred njom vrlo svijetla budućnost. Iz svega navedenog u ovom radu, može se zaključiti da je globalizacija svjetski fenomen i da svatko mora priznati njezino poslovanje i prilagoditi se pravilima koje nameće, jer u protivnom nema mogućnosti da se ostvari poduzetnički pothvat na globalnom međunarodnom svjetskom tržištu.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2013/160
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije > 65.012.4 Menadžment. Uprava. Ravnateljstvo Tehnike i metode upravljanja
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 29 Nov 2013 08:13
Zadnja promjena: 29 Nov 2013 08:13
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2430

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku