E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Pozicija Kine u svjetskoj trgovini

Radolović, Ivan (2013) Pozicija Kine u svjetskoj trgovini. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (635kB) | Zatraži kopiju

Sažetak

Rapidan rast kineske ekonomije u posljednja tri desetljeća od strane analitičara često se opisuje kao jedna od najboljih ekonomskih priča o uspjehu u moderno vrijeme. Nakon što je pretekla Njemačku kao najvećeg svjetskog izvoznika, bilježi se još jedan povijesni trenutak za Kinu kada je pretekla Japan i postala drugo najveće svjetsko gospodarstvo. Time su okrunjena tri desetljeća spektakularnog gospodarskog razvoja Kine. Uspjeh seže još u davnu 1979. godinu kada započinje inicijalna faza otvaranja kineskog gospodarstva. Liberalizacija trgovine svakako je jedan od glavnih razloga kineskog ekonomskog uspjeha. Ukidaju se trgovinske barijere, dolazi do velikog rasta kapitalnih investicija te do rapidnog rasta produktivnosti. Nakon 15 godina napornih pregovaranja, 11. prosinca 2001. godine Kina postaje 143. članica WTO-a. Tada počinje faza uspostavljanja otvorene tržišne ekonomije, konzistentna sa meĎunarodnim pravilima i standardima. Godine 2011. Kina je sa 30. mjesta na kojem se nalazila 1980. godine zauzela prvo mjesto kao najveći svjetski izvoznik, dok je na strani uvoza u istom razdoblju sa 22. Pozicije skočila na drugo mjesto odmah iza Sjedinjenih Američkih Država. Kineski je ekonomski rast znatno poboljšao kupovnu moć kineskih graĎana posebice onih koji žive u urbanim područjima. Prema statistikama iz 2009. godine Kina je imala 148 milijuna stanovništva srednje klase, a predviĎa se da će do 2020. Godine ta brojka skočiti na 418 milijuna. Promatrajući ekonomiju Kine moguće je primijetiti znatan napredak u tehnologiji, kao i promjenu izvozne orijentacije. Kina je počela proizvoditi sofisticiranije intermedijarne proizvode i usluge koje su ranije uvozili. Kina je danas jedan od vodećih trgovinskih partnera mnogih razvijenih zemalja. Tu svakako treba spomenuti dva najvažnija kineska trgovinska partnera SAD i Europsku Uniju. Kina je jedna od najbrže rastućih ekonomija svijeta te ukoliko ostvari postavljanje ciljeve vezane uz modernizaciju infrastrukture, nadogradnju industrije i poboljšanje ruralnog životnog standarda doći će do generiranja značajne potražnje za stranim proizvodima i uslugama, što će dovesti do daljnjeg rasta trgovine.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2013/196
Ključni pojmovi: rapidan rast, liberalizacija trgovine, uspostavljanje otvorene tržišne ekonomije, kupovna moć, vodeći trgovinski partner
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 339 Trgovina. Međunarodni gospodarski odnosi. Svjetsko gospodarstvo > 339.5 Trgovina s inozemstvom. Vanjska trgovina. Međunarodna trgovina > 339.56 Vanjskotrgovinsko poslovanje, promet. Trgovinski odnosi između raznih zemalja
Odjeli: Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" > Ekonomija
Datum pohrane: 29 Nov 2013 08:04
Zadnja promjena: 29 Nov 2013 08:04
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2486

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku