E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Poslovno planiranje osnovanog poduzeća

Ceilinger, Anita (2010) Poslovno planiranje osnovanog poduzeća. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (1MB)

Sažetak

Planiranje je jedna od temeljnih funkcija menadžmenta. Gdje nema plana i planiranja, gdje se raspolaganje vremenom predaje tek pukom slučaju, ubrzo će zavladati kaos. Dakle, svrha planiranja je omogućiti realan prikaz poslovnog pothvata ili neke buduće poslovne aktivnosti odnosno njihovih mogućih rezultata. Rezultat planiranja je utvrđivanje ciljeva i izbor strategija za njihovo ostvarenje u određenom razdoblju te utvrđivanje kriterija za kontrolu ostvarenih rezultata. Prethodnica planiranju je analiza zbivanja unutar samog gospodarskog subjekta. Kao instrument uspješnog planiranja, služi poslovni plan. Njime se premošćuje jaz izmeñu jučer i danas, s pogledom na budućnost. Planiranje, odnosno planovi svojevrsni su putokazi menadžerima i zaposlenicima na svim razinama za ostvarenje željenih ciljeva. Planovi, bez obzira je li riječ o temeljnim i pratećim planovima, moraju pridonositi ostvarenju svrhe i poslovnih ciljeva poduzetnikova posla. Klasifikacija poslovnih planova temelji se na različitim kriterijima, a svaki kriterij ističe neki drugi aspekt planiranja. Glede toga, planove možemo klasificirati prema hijerarhiji, sa stajališta vremenskog horizonta, kao i sa stjališta poslovne funkcije na koju se odnose. Kod planiranja poduzeća se moraju držati i određenih načela. Načela su skup pravila ili ponašanja kojih se sudinici izrade podloga za izradu i donositelji poslovnih planova trebaju pridržavati, kako bi te podloge i plan bili korisni odnosno da bi se pomoću njih ostvarile njegove svrhe i ciljevi. Sva navedene sastavnice planiranja su beznačajne, ako se planiranjem ne postigne cilj, a to se postiže samo ukoliko smo kvalitetno planirali. Kvaliteta planiranja zavisit će od toga u kojoj mjeri ono može zaštiti poduzeće od eventualnog neuspjeha u poslovnom okruženju. Ovaj rad prikazan je i na primjeru odabranog poduzeća. U ovom slučaju to je poduzeće «Jelen» d.d. i z Čakovca, osnovano 1948. godine s ukupno 212 zaposlenika. Što se tiče samog poslovnog planiranja u navedenom poduzeću primjećuje se da ono nije u potpunosti sukladno teorijskim postavkama. Poduzeće «Jelen» d.d. nije orijentirano na dugoročno planiranje, već isključivo na operatvino kratkoročno i srednjeročno planiranje. U poduzeću postoje mnogi nedostaci i propusti, što djelomično možemo i propisati nedostatku razvijenosti planiranja, posebice plana nabave i marketinga. Općenito gledano poduzeće «Jelen» je poduzeće s poteškoćama. No, kakve god probleme neko poduzeće ima ili kakvo god bilo neko poduzeće, svima njima je zajedničko planiranje. To je kontiniuiran proces kojim se osigurava napredovanje i ostvarenje ciljeva, putokaz kako i kuda se treba kretati da bi se uloženi kapital neprekidno oplođivao, odnosno kontinuirano ostvarivao željeni profit.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2010/103
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja
6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.5 Inženjering i planiranje proizvodnje. Dizajn. Upravljanje proizvodnjom i nadzor
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 02 Nov 2011 12:05
Zadnja promjena: 02 Nov 2011 12:05
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/274

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku