Dinčir, Diana (2010) Konkurentske prednosti hrvatskih proizvođača. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (510kB) |
Sažetak
Razvoj operacijskog managementa i konkurentnosti donosi mnoge promjene u društvo. Utjecaj takvih promjena vidljiv je i u hrvatskim poduzećima. Iako je Hrvatska zemlja s izrazitim razvojem malog i srednjeg poduzetništva, orjentacija na globalno tržište veliki je izazov za hrvatsko poduzetništvo. Ovaj rad sadrži odrednice konkurentnosti hrvatskog poduzetništva; čimbenike stvaranja globalne konkurencije te daje detaljan prikaz konkurentnosti hrvatskih poduzeća kroz četiri ključne dimenzije: kvalitetu, trošak, vrijeme i fleksibilnost. Veliku važnost ima provedeno istraživanje koje prikazuje primjenu teorije ograničenja i modela stožca kao bitne pokazatelje konkurentnosti. Svrha istraživanja je istražiti koliko su konkurentna hrvatska proizvodna poduzeća i koja je od dimenzija konkurentnosti prioritetna za njih. Fokusirajući se na temeljne dimenzije konkurentnosti dan je pregled rezultata mogućnosti konkuriranja hrvatskih poduzeća na globalnom tržištu i funkcioniranja proizvodnih poduzeća u Hrvatskoj na temelju ključnih prioriteta konkurentnosti. Koristeći se SPSS programom dolazimo do zaključka da hrvatska poduzeća najčešće konkuriraju kvalitetom, smatrajući je najjačim prioritetom konkurentnosti. Međutim, hrvatska poduzeća konkuriraju i na svim ostalim dimenzijama, iako nešto manjim intenzitetom. Iz toga proizlazi sljedeći zaključak: hrvatska poduzeća su relativno mala, ona ne mogu konkurirati na razini velikih svjetskih kompanija, stoga bi se trebala orjentirati na razvoj malog i srednjeg poduzetništva koje im donosi veću korist na globalnom tržištu nego što nosi forsiranje velikih poduzeća koja nisu spremna na konkurenciju koju tržište nudi. Ključne riječi: operacijski management, konkurentnost, dimenzije konkurentnosti, teorija ograničenja, model stožca
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2010/125 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.3 Dinamika gospodarstva. Kretanje gospodarstva 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 17 Nov 2011 13:06 |
Zadnja promjena: | 17 Nov 2011 13:06 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/295 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |