E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Konkurentske prednosti hrvatskih proizvođača

Dinčir, Diana (2010) Konkurentske prednosti hrvatskih proizvođača. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (510kB)

Sažetak

Razvoj operacijskog managementa i konkurentnosti donosi mnoge promjene u društvo. Utjecaj takvih promjena vidljiv je i u hrvatskim poduzećima. Iako je Hrvatska zemlja s izrazitim razvojem malog i srednjeg poduzetništva, orjentacija na globalno tržište veliki je izazov za hrvatsko poduzetništvo. Ovaj rad sadrži odrednice konkurentnosti hrvatskog poduzetništva; čimbenike stvaranja globalne konkurencije te daje detaljan prikaz konkurentnosti hrvatskih poduzeća kroz četiri ključne dimenzije: kvalitetu, trošak, vrijeme i fleksibilnost. Veliku važnost ima provedeno istraživanje koje prikazuje primjenu teorije ograničenja i modela stožca kao bitne pokazatelje konkurentnosti. Svrha istraživanja je istražiti koliko su konkurentna hrvatska proizvodna poduzeća i koja je od dimenzija konkurentnosti prioritetna za njih. Fokusirajući se na temeljne dimenzije konkurentnosti dan je pregled rezultata mogućnosti konkuriranja hrvatskih poduzeća na globalnom tržištu i funkcioniranja proizvodnih poduzeća u Hrvatskoj na temelju ključnih prioriteta konkurentnosti. Koristeći se SPSS programom dolazimo do zaključka da hrvatska poduzeća najčešće konkuriraju kvalitetom, smatrajući je najjačim prioritetom konkurentnosti. Međutim, hrvatska poduzeća konkuriraju i na svim ostalim dimenzijama, iako nešto manjim intenzitetom. Iz toga proizlazi sljedeći zaključak: hrvatska poduzeća su relativno mala, ona ne mogu konkurirati na razini velikih svjetskih kompanija, stoga bi se trebala orjentirati na razvoj malog i srednjeg poduzetništva koje im donosi veću korist na globalnom tržištu nego što nosi forsiranje velikih poduzeća koja nisu spremna na konkurenciju koju tržište nudi. Ključne riječi: operacijski management, konkurentnost, dimenzije konkurentnosti, teorija ograničenja, model stožca

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2010/125
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.3 Dinamika gospodarstva. Kretanje gospodarstva
6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 17 Nov 2011 13:06
Zadnja promjena: 17 Nov 2011 13:06
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/295

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku