Flojhar, Danijela (2009) Životni ciklus poduzeća. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (373kB) |
Sažetak
Svi živi organizmi – biljke, životinje i ljudi imaju svoj životni ciklus – rađaju se, rastu, stare i umiru. Kako se razvijamo i mijenjamo, nadilazimo postojeće faze i suočavamo se s problemima neke nove faze, a problemi koji su iza nas izgledaju nam pomalo smiješno. Prema istraživanjima i praksi Adizesa i organizacije imaju životni ciklus. Adizes, je razmišljajući o životnom ciklusu organizacije, donio neke opće zaključke koji su univerzalno primjenjivi, bez obzira o kakvoj je organizaciji riječ. Teoriju životnih ciklusa vrlo je dobro poznavati, i to zbog dva razloga – zbog prepoznavanja i razgraničavanja normalnih i prolaznih problema rasta i razvoja poduzeća, i zbog pravilnog upravljanja poduzećem koje je tijesno povezano s aktualnom fazom u životnom ciklusu. Svaka faza životnog ciklusa ima svoje karakteristike, a u svakoj od njih vrebaju i krize koje poduzeće mora prebroditi jer u protivnom, ako u tome ne uspije, njegov životni vijek završava. Za razliku od ljudskih bića, organizacije ne moraju i nisu predodređene za propadanje i starenje; one mogu dugo ostati na najvišoj točki vitalnosti ili barem blizu nje, a možda čak i neograničeno. Mogu se i iz faze pada vratiti na te vrhove. Kako se organizacije mijenjaju i transformiraju, prelazeći iz jedne faze životnog ciklusa u sljedeću, javljaju se problemi. Pojedini od ovih problema po prirodi nisu prolazni. Oni sputavaju organizaciju i zahtijevaju da ih menadžeri rješavaju kako bi se prevladale prepreke koje zaustavljaju njen napredak ka «Top formi». Ovaj rad posvećen je ključnim koracima koje treba napraviti kako bi poduzeća (po)ostala uspješna i jaka. Mada ovo izgleda trivijalno, važnost uspjeha organizacijske transformacije je u jednostavnosti. Ne postoje gotova rješenja, postoje samo univerzalni principi koji u konkretnoj situaciji moraju biti primjenjeni na situaciju u organizaciji. Sve ono na čemu poduzeće temelji svoj uspjeh u prošlosti neće biti ono na čemu će temeljiti svoj uspjeh u budućnosti.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2009/153 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 10 Nov 2011 10:48 |
Zadnja promjena: | 10 Nov 2011 10:48 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/300 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |