Lončarić, Albert (2009) Marketinške aktivnosti u funkciji održivog razvoja turizma. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) |
Sažetak
Turizam se u posljednjih nekoliko desetljeća počeo ubrzano razvijati. Započelo je razdoblje masovnog turizma i velikog broja posjetitelja u turističkim destinacijama. Međutim, postavlja se pitanje koliki je razvoj turizma još moguć ukoliko se nastavi s ovakvim tempom razvoja. Mnoge destinacije koje su prije nekoliko godina bile top destinacije lagano posustaju u tržišnoj utrci jer se nije vodilo računa o održivom razvoju nego o ostvarenju što većih prihoda. Ukoliko se turističke resurse nije planirano i umjereno iskorištavalo došlo je do njihovog prekomjernog trošenja i slabljenja atraktivnosti takvih destinacija. Takve su destinacije postale prenapučene, zagađene te su izgubile svoj nekadašnji sjaj kojim su privlačilo turiste iz različitih zemalja. Da se takvo što ne bi desilo većini turističkih destinacija planeri u turizmu moraju početi voditi više računa o održivom razvoju kako bi se te iste destinacije mogle razvijati i u budućnosti. Uspješnost hrvatskog turizma uvelike će ovisiti o sposobnosti domaćih turističkih marketera da sastave što bolju strategiju održivog razvoja turizma. Veoma je bitno dati veliki naglasak na održivosti, jer turističke destinacije ukoliko se ne eksploatiraju na pravilan način mogu izgubiti svoju privlačnost i jednostavno postati neatraktivne. Većina turističkih ponuđača teži ostvarivanju velikih prihoda od turizma i bitno im je privući što veći broj turista a da pritom ne vode računa da prekomjernim eksploatiranjem resursa dovode do slabljenja atraktivnosti turističke destinacije u budućnosti. Zbog toga će se u radu obraditi određene marketinške aktivnosti koje mogu pomoći u dugoročnom održavanju atraktivnosti turističkih destinacija odnosno njihovom dugoročnom održivom razvoju. Rad je podijeljen u četiri dijela. U prvom dijelu se ukratko objašnjava poimanje marketinga i njegove specifičnosti primjene u turizmu. U drugom dijelu se obrazlaže koncepcija održivog razvoja turizma. U nastavku rada to jest u trećem njegovom dijelu prezentiraju se marketinške aktivnosti koje je moguće poduzeti da bi se postigao održivi razvoj turizma. U četvrtom dijelu navodi se primjer jedne marketinške studije koja se zasniva na održivom razvoju kruzing turizma u Republici Hrvatskoj. Za potrebe ovoga rada korištena je metoda istraživanja i prikupljanja podataka. Svi podaci koji su se koristili prikupljeni su iz sekundarnih izvora.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2009/123 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 10 Nov 2011 10:47 |
Zadnja promjena: | 10 Nov 2011 10:47 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/329 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |