Kljajić, Jelena (2014) Procjena vrijednosti društva "Zvijezda d.d.". Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) | Zatraži kopiju |
Sažetak
Tvrtka je predmet trgovanja na tržištu kao i svaka druga roba. Uzme li se u obzir jedno od temeljnih ekonomskih načela "kupi jeftino, prodaj skupo", procjena vrijednosti se u tom smislu nameće kao vrlo važan instrument ekonomskih i financijskih analiza. Da bi se obavila kupoprodaja tvrtke, nužno je utvrditi njezinu cijenu. Utvrđivanje vrijednosti tvrtke je skup procesa, imovine, obveza, rizika i potencijala, te je po tome jedinstveno. Stoga se od procjenitelja zahtjeva široko teorijsko znanje i iskustvo, te je neophodno da se procjenitelj drži strukovnih pravila, načela i standarda vrednovanja kako bi procjena vrijednosti bila zadovoljavajuća. Kako bi procjena vrijednosti tvrtke bila što optimalnija potrebno je prikupiti sve informacije na kojima se zasniva vrijednost profitabilne imovine, te odabrati odgovarajuće metode procjene. Vrednovanje tvrtke Zvijezda d.d. u ovom radu provodilo se raznim metodama koje je podijeljeno u nekoliko glavnih pristupa, a to je statički pristup i dinamički pristup vrednovanju, te metode temeljene na multiplikatoru. Kod statičkog pristupa procjene vrijednosti tvrtke, metode su orijentirane na sadašnjost, te povijesno knjigovodstvenu iskazanu vrijednost imovine i obveza nastoje prilagoditi sadašnjosti. Dinamički pristup vrednovanju tvrtke obuhvaća metode koje se zasnivaju na njegovoj profitnoj snazi, dok su metode temeljene na multiplikatoru najkorištenije i najjednostavnije za vrednovanje tvrtke. U procesu prodaje tvrtke važno je na kvalitetan način predstaviti tvrtku potencijalnim kupcima, stoga je važno napraviti analizu financijskih izvješća. Analiza daje odgovor na pitanje kako je tvrtka poslovala u prethodnom razdoblju i kako poboljšati rezultate u narednom razdoblju. Može se zaključiti da ne postoji jedinstven način vrednovanja tvrtke. Svaki procjenitelj upotrebljava drukčiju metodu ili kombinaciju metoda za izračunavanje vrijednosti tvrtke. Što je u konačnici stvarna vrijednost tvrtke ona koja bi po najboljoj cijeni bila prodana na tržištu.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | Barbieri, Alfio |
Dodatne informacije: | 16/2014 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 657 Računovodstvo > 657.92 Procjena. Prosudba. Tehnike procjene i vrednovanja |
Odjeli: | Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" > Financijski management |
Datum pohrane: | 29 May 2014 12:18 |
Zadnja promjena: | 29 May 2014 12:18 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/3769 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |