Brunjak, Ana (2009) Mobilnost studenata u okviru programa Erasmus i Ceepus. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) |
Sažetak
Cilj ovog rada je objasniti Bolonjski proces i mobilnost studenata, ali naglasak se ipak stavlja na programe za mobilnost studenata, posebno na Erasmus i Ceepus. Cilj Bolonjskog procesa je orijentacija na svakog pojedinca, odnosno studenta i nastoji mu se pruţiti dovoljno paţnje da bi se potakli svi njegovi skriveni potencijali. Smatra se da će to doprinijeti razvoju Hrvatske kao „društva znanja“. Bolonjski proces će pomoći u obrazovanju što će sigurno rezultirati sve većim brojem kvalitetnih stručnjaka koji će doprinijeti našem brţem i boljem razvoju kao što će ostvariti i uspješnu suradnju i konkurentnost s Europom. Hrvatska zaostaje za EU u primjeni Bolonjskog procesa, čija je osnovna zamisao da se omogući mobilnost studenata, čemu će doprinijeti meĎusobno priznavanje diploma u svim zemljama potpisnicama Bolonjske deklaracije. Veliki broj studenata u Hrvatskoj nije informiran, odnosno upoznat s programima za mobilnost, stoga je nuţno bolje upoznavanje s njihovim sadrţajem i posebnostima, napose o specifičnim namjenama svakog od programa, postupku uključenja, pokazanim koristima kao i poteškoćama studijskog boravka u inozemstvu. Pritom bi trebalo uloţiti dodatne napore u motiviranju i informiranju nekih od grupa studenata koji su općenito manje zainteresirani za uključenje. U Hrvatskoj su glavni pokretači mobilnosti do sada bili programi Tempus i Ceepus te bilateralni i multilateralni programi mobilnosti koje provodi Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa. U akademskoj godini 2008./2009. Agencija za mobilnost i programe EU pokrenula je u suradnji s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i športa Program bilateralne mobilnosti u visokom obrazovanju s ciljem pripreme hrvatskih visokih učilišta za sudjelovanje u programu Erasmus čime je omogućena mobilnost studenata, sveučilišnih nastavnika i administrativnog osoblja. Ključni korak koji će povećati akademsku mobilnost u Hrvatskoj je mogućnost sudjelovanja visokih učilišta u najpoznatijim europskim programima mobilnosti Erasmus i Erasmus Mundus koje je pokrenula Europska komisija. Kroz mogućnost sudjelovanja u tim programima Bolonjski će proces na visokim učilištima u Hrvatskoj zaţivjeti u punom smislu riječi. Ključne riječi: Bolonjski proces, mobilnost studenata, Agencija za mobilnost i programe EU, Erasmus, Ceepus
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2009_168 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Financijski management |
Datum pohrane: | 18 Nov 2011 12:56 |
Zadnja promjena: | 18 Nov 2011 12:56 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/388 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |