Rendulić, Ana (2008) Otpori prema promjenama i otpor prema datoj odluci. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (271kB) |
Sažetak
Tema završnog rada, otpora prema promjenama i danoj odluci, pokušava odgovoriti na sva pitanja koja se vežu za promjene i odluke unutar poduzeća. Danas kada živimo u promjenjivoj i pomalo nesigurnoj okolini, vrlo je važno upoznati se sa osnovama, temeljnim karakteristikama promjena i odluka koje u takvom okruženju moraju biti donesene i prihvaćene. Zato se u radu opisuje pojam promjena, vrste, osobe koje te promjene provode, mnogi čimbenici koji na njih imaju utjecaja te ulazak u samo okruženje unutar i van poduzeća. Kod odluka također se razrađuje sam pojam, zatim vrste odluka i sposobnosti menadžera da pravilno provede određenu odluku, a navode se i načini odlučivanja koje pojedinac bira kada započinje sa fazama procesa donošenja odluka. Prilikom provođenja promjena, tj. prijelaza poduzeća iz sadašnjeg u buduće stanje i trenutaka u kojima se donose bitne odluka za organizaciju, moguće je javljanje otpora kod zaposlenika. Jedan od najčešćih razloga pružanja otpora odlukama, mogućim promjenama, je nesigurnost, jer ljudi ne znaju što mogu očekivati od promjene, što će ona za njih značiti i što će im osobno donijeti ili oduzeti. Zato postoji nekoliko načina kako smanjiti otpor prema promjenama: izbjegavanje iznenađenja, podupiranje stvarnog razumijevanja promjene, stvaranje uvjeta za provođenje promjene, izvođenje probnih promjena. Opisano je nekoliko primjera danih odluka i zatim provedenih promjena, situacije u kojima su se tada zaposlenici našli i kakve su reakcije onih izvan organizacije, interesnih grupa, koje zanima novonastalo stanje odabranog poduzeća. Na kraju rada je kratki osvrt teme, upravljanja promjenama u hrvatskim poduzećima. Poticaji za promjenu mogu doći izvana, mogu nastati unutar organizacije ili poteći od samih pojedinaca. Onda kada do toga dođe važno je znati pravilno reagirati na način da se ne jave otpori nego se nastavi raditi u zadovoljstvu radnoga okruženja.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2009_16 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije > 65.012.4 Menadžment. Uprava. Ravnateljstvo Tehnike i metode upravljanja 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.3 Međuljudski odnosi u poduzeću |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 05 Pro 2011 20:40 |
Zadnja promjena: | 05 Pro 2011 20:40 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/492 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |