E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Prezentacija i plasman fakultativnih usluga u turizmu: primjer turističke agencije Atlas d.d.

Sošić, Bojan (2009) Prezentacija i plasman fakultativnih usluga u turizmu: primjer turističke agencije Atlas d.d. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (9MB)

Sažetak

Razvijajući se tijekom povijesti, turizam je sve brže postajao životna potreba ljudske zajednice dosegnuvši vrhunac u 20. stoljeću. Prateći društveno-gospodarski razvoj čovječanstva, turizam se stalno mijenja u pokušaju da zadovolji svekolike potrebe sve brojnijih turističkih potrošača. Turizam novog doba bilježi velike promjene u svim segmentima poslovanja. Sve oštrija tržišna konkurencija, promjene u okolini, prilagođavanje novom sustavu tržišnih vrijednosti i promjena afiniteta turista uvjetuju rušenje tradicionalne ponude. Evolucija i razvitak čovjekovih ukupnih i turističkih potreba iziskuje razvitak turističke ponude u kvalitativnom smislu i inoviranu razvojnu strategiju. Naglašen je soft turizam koji se temelji na spontanosti i istančanosti turističkih prohtjeva te sve raznovrsnijim i neuobičajenim željama. Sučeljavanjem, konfrotiranjem turista i naglašavanjem njihove personalnosti produciraju se novi turistički sadržaji. U diplomskom je nastojano dokazati da danas receptivne turističke agencije imaju sve aktivniju ulogu u turističkoj destinaciji. One postaju nositelji sadržaja i vrijednosti destinacije. Njihova uloga više nije samo posredovanje u prodaji, već osmišljavanje i provođenje složenih turističkih proizvoda, među kojima su i izleti. Osim što su nezamjenjiv oblik ponude u turističkoj destinaciji, izleti danas čine izuzetno lukrativan agencijski posao. Cilj ovoga diplomskoga rada je ukazati na značaj i bitnu ulogu izleta u turističkoj destinaciji, ne samo u poslovanju turističke agencije, u našem konkretnom slučaju Atlas, već i za širu lokalnu zajednicu. Rad je sastavljen od sedam poglavlja u kojima je prezentirana važnost izleta kao oblika ponude u turističkoj destinaciji. Osim što uveliko pospješuje turistički promet, ovaj oblik ponude pridonosi boljem korištenju turističkih kapaciteta jer se odvija gotovo tijekom cijele godine. U prvom poglavlju objašnjava se pojam turističke agencije kao posrednika između turističke ponude i potražnje. Nadalje definira se pojam turističkog aranžmana kao temeljnog turističkog proizvoda turističke agencije, navode se vrste i kriteriji njegove podjele. U drugom dijelu dana je definicija i pojmovno je određen pojam izleta. Nadalje objašnjene su vrste izleta prema raznim kriterijima. Također objašnjeni su svi elementi marketing miksa izleta, počevši od samog procesa njegova kreiranja, formiranja cijene, izbora kanala prodaje te promocije. U trećem dijelu prikazan je povijesni razvoj Atlasa, opisana je njegova glavna djelatnost te poslovna strategija. Naglasak je stavljen na destinacijsku menadžment kompaniju kao relativno novi oblik poslovanja u Hrvatskoj do kojeg dolazi napuštanjem klasičnog agencijskog poslovanja, a sve u svrhu osmišljavanja i organizacije složenih turističkih proizvoda, uz naravno visoku kvalitetu usluge. U četvrtom dijelu objašnjena je posebnost izleta DMC Atlas u turističkoj destinaciji, uz opis ponude izletničkog programa na području Istarske županije. Nadalje navode se perspektive daljnjeg razvoja DMC Atlas u konkurentnom tržišnom okruženju, utjecaji državnih mjera na njegovo poslovanje, problematika oko nejasnoće obračuna poreza na dodanu vrijednost te cjenovna politika. U petom dijelu analiziran je izletnički promet DMC Atlas u 2008. godini u odnosu na godinu prije, te izletnički promet svih turističkih agencija u Republici Hrvatskoj u 2007. Isto tako kritički sam se osvrnuo na trenutnu situaciju Atlasa u odnosu na druge destinacijske menadžement kompanije u Hrvatskoj. U šestom dijelu objašnjeni su trendovi u budućnosti, te mogućnosti razvoja novih izletničkih programa u ponudi Altasa te ostalih agencija. O navedenoj temi pisali su mnogi strani i domaći autori, kao što su: Ryglova, Basan, Senečić, Vukonić, Magaš, Stanić, Dulčić. Prilikom izrade ovog rada primijenjene su znanstvene metode analize, sinteze, kompilacije, komparacije i deskripcije, te su korišteni potrebni materijali iz primarnih i sekundarnih izvora podataka.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2009_19
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 19 Pro 2011 13:32
Zadnja promjena: 19 Pro 2011 13:32
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/495

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku