Miličević, Sanja (2010) E-učenje- izazov hrvatskom visokom školstvu. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) |
Sažetak
E-učenje suvremeni je koncept učenja i poučavanja, nastao s ciljem unapređenja tradicionalnih oblika obrazovanja. Njegov razvoj neposredno je vezan uz napredak informacijskih i komunikacijskih tehnologija. U dostupnim izvorima mogu se naći brojna određenja pojma e-učenja. W. Härdle, S.Klinke i U. Ziegenhagen pod tim pojmom podrazumijevaju sve vrste učenja u kojima se digitalni mediji koriste za prezentaciju i prijenos obrazovnih sadržaja i/ili podršku komunikacije među ljudima. Prema S. Nadiu e-učenjem uobičajeno se naziva korištenje mrežnih informacijskih i komunikacijskih tehnologija u poučavanju i učenju. M. Comerceho definira e-učenje kao sredstva obrazovanja koja u sebi objedinjuju motivaciju, komunikaciju, efikasnost i tehnologiju. Navedeni autor konstatira da zbog ograničene socijalne interakcije poučavana osoba mora konstantno djelovati na poticanju vlastite motivacije. Fizička izoliranost studenata, koja karakterizira e-učenje, zahtijeva od njih ostvarenje stalne komunikacije s predavačima. No, kako bi uspješno izvršili postavljene zadatke, u tom se sustavu ne smije zanemariti važnost međusobnog povezivanja studenata. Učinkovitost e-učenja upravo se ogleda u mogućnosti eliminiranja problema razdvojenosti, a čemu posebno pridonosi jednostavnost komuniciranja i pristupa različitim obrazovnim sadržajima korištenjem odgovarajuće računalne opreme i programskih aplikacija. Stoga tehnologija predstavlja neizostavni element e-učenja. Uvažavajući prethodno navedeno, može se zaključiti da pojam e-učenja označava učenje i poučavanje, odnosno obrazovni proces koji je unaprijeđen upotrebom suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija. Posebno mjesto u e-učenju zauzima internet, koji je posljednjih petnaestak godina najznačajnije pridonio popularizaciji toga koncepta. Prvi ozbiljniji koraci na području implementacije e-učenja učinjeni su i u Republici Hrvatskoj. Osnovna je pretpostavka za uvođenje i realizaciju obrazovnih programa temeljenih na e-učenju informatizacija cjelokupnog sustava visokog obrazovanja, koja je deklarirana kao jedno od glavnih opredjeljenja razvoja hrvatskoga društva. No, neovisno o takvim nastojanjima i do sada poduzetim aktivnostima, proces implementacije e-učenja na našim sveučilištima i veleučilištima, odnosno njihovim sastavnicama, ne odvija se ujednačeno.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2010/74 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.4 Matematička ekonomija > 330.47 Ekonomska informatika |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Poslovna informatika |
Datum pohrane: | 05 Pro 2011 19:53 |
Zadnja promjena: | 05 Pro 2011 19:53 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/580 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |