E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Instrumenti poslovanja u turizmu

Deumić, Amela (2011) Instrumenti poslovanja u turizmu. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (360kB)

Sažetak

U instrumente poslovanja u turizmu ubrajaju se instrumenti plaćanja kao što su voucher, kreditne kartice, ček, euroček, kreditno pismo, putnički ček, te legitimacijski papiri koji obuhvaćaju putne karte za sva prijevozna sredstva, te razne ulaznice za sportske, kulturne, glazbene i ostale manifestacije. Voucheri i putnički čekovi su česti u međunarodnom, a i domaćem turističkom poslovanju, ponajprije zbog njihove sigurnosti, tj. oni omogućavaju putniku da sa sobom ne nosi velike iznose gotovog novca, i karakteristični su samo na turističkom tržištu. Posebna vrsta putničkog čeka; euroček se sve manje koristi u suvremenom poslovanju jer se mora poslati na inkaso, što znači da ga turist ne može unovčiti u određenoj turističkoj destinaciji dok ne dobije potvrdu od banke koja ga je izdala u njegovoj matičnoj zemlji. Budući da je za to potrebno relativno mnogo vremena, turistička poduzeća i banke sve više odustaju od takve vrste poslovanja. Upotreba kreditnih kartica je znatno više raširena u uspordbi s ostalim navedenim instrumentima plaćanja, i broj njezinih korisnika se povećava iz dana u dan u svim krajevima svijeta. U kartično poslovanje uključene su mnoge organizacije, ne samo u turizmu, već i u drugim djelatnostima. Sve većim opsegom korištenja kreditnih kartica poslovanje gotovinom svodi se na minimum. Od legitimacijskih papira u turističkom poslovanju najviše su u upotrebi sve vrste putnih karata koje putnik ili turist mogu dobiti u putničkoj agenciji ili direktno od samog pružatelja usluga, odnosno prijevoznika. Prodaja karata u agenciji unaprijed je regulirana ugovorom koji sastavljaju prijevoznik i agencija. Za svaku prodanu kartu prijevoznik odobrava agenciji utvrđeni iznos provizije. Kazališne i druge ulaznice, te bonovi za prehranu i slično također se mogu kupiti u putničkoj agenciji, ali ih korisnici najčešće kupuju na samom mjestu korištenja. Njihov izgled nije zakonski propisan nego se određuje po volji izdavača i razlikuje se od mjesta do mjesta. Legitimacijski znakovi u službi turizma olakšavaju raspoznavanje turista i lakše komuniciranje s njima. Instrumenti osiguranja plaćanja turističkih usluga su garancije i jamstva, ček, mjenica, garantni polog, predujmovi i kapara. Oni osiguravaju pružatelja usluga od eventualnih šteta nastalih nepravovremenim otkazom ugovora. Ključne riječi: instrumenti plaćanja, voucher, kreditne kartice, ček, euroček, legitimacijski papiri i znakovi, instrumenti osiguranja plaćanja

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2011/163
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 05 Pro 2011 19:55
Zadnja promjena: 05 Pro 2011 19:55
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/614

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku