E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Konkurentnost hrvatskog turizma i ulazak u EU

Gavran, Antonija (2008) Konkurentnost hrvatskog turizma i ulazak u EU. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (444kB)

Sažetak

Turizam je jedna od najznačajnijih pojava u suvremenom društvu, i ima sve značajniju ulogu u privredi brojnih zemalja širem svijeta. Utječe na sve gospodarske djelatnosti, održava proizvodne i društvene odnose unutar pojedinih zemalja, te stupanj razvijenosti. Uvažavajući sve veću potrebu za turizmom i pozitivne učinke koje turizam ima na gospodarstvo, svrha i cilj ovog rada jesu analizirati konkurentnost hrvatskog turizma i s aspekta potencijalnog ulaska u EU, te pronaći mogućnosti za razvoj turizma i odrediti bitne čimbenike konkurentnosti turizma. Rad je podijeljen na 5 cjelina uključujući prvo i zadnje poglavlje u kojima su uvod i zaključak ovog rada. U drugom poglavlju kreće se od naglaska na same elemente koji su izuzetno važni kako bi se uopće mogla formirati određena turistička ponuda. Zatim je opisano stanje razvijenosti hrvatskog turističkog tržišta i pokazatelji uspješnosti turizma. Također je obrađen turistički promet u 2007. godini te investicije ostvarene u tome sektoru. Prikazan je turistički potencijal s kojim Hrvatska raspolaže te je obrađen turistički proizvod kojeg ona nudi . U trećem poglavlju opisani su elementi koji se ocjenjuju kako bi se dobio indeks konkurentnosti, te je prikazana konkurentnost hrvatskog turizma, indeksi i pozicija koju je ona zauzela od ukupno 130 zemalja koje su istraživane. Na temelju analize turističkih proizvoda prikazana je SWOT analiza hrvatskog turizma. U četvrtom poglavlju pod naslovom “ Turizam u Europskoj uniji“ prikazan je promet koji su u turizmu ostvarile zemlje članice EU i pozicije koje su zauzele prema istraživanju koje provodi Svjetski ekonomski forum (WEF). Destinacije da bi zadržale ili poboljšale postojeće tržišne pozicije prisiljene su stalno tražiti nove izvore konkurentskih prednosti. Metode korištene u radu jesu: analiza, sistematizacija i reinterpretacija informacija koje su sadržane u korištenim izvorima literature.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2008/82
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 05 Pro 2011 20:01
Zadnja promjena: 05 Pro 2011 20:01
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/626

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku