Mandić, Mile (2008) E-commerce (trgovina) i oporezivanje. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (438kB) |
Sažetak
U uvjetima modernog načina poslovanja i globalizacije te objedinjavanja tržišta i ekonomskih integracija sve češće dolazi do potrebe za ubrzanjem tijeka kupovine roba i usluga. Stoga, trgovina putem Interneta može biti često najbrži i najjeftiniji način kupovine nekog proizvoda. Ovaj oblik poslovanja smatra se najprofitabilnijim oblikom trgovine zbog jednostavnosti i niskih troškova. Organiziranje Internet trgovine višestruko je jeftinije iz razloga što sve fizičke trgovine može uspješno zamijeniti jedna Internet trgovina. Elektronička trgovina podliježe i odvija se sukladno pravnim propisima one zemlje na čijem se teritoriju kupoprodajni odnos izvršava. Navedeno načelo jednostavno je primjenjivo kada su ugovorne strane iz iste države i podliježu istim zakonskim okvirima, ali kako je u Internet trgovini često slučaj, situacija postaje složenija kada se pojavljuju stranke sa sjedištem u različitim državama, odnosno kupoprodajni ugovor dobiva obilježja međunarodnog ugovora. U cijelom ovom procesu nezaobilazno je pitanje oporezivanja Internet trgovine kao problem koji traži hitno rješenje i prilagodbu novonastalim uvjetima, a kao najvažniji dio problema spominje se određivanje nadležnosti država pri oporezivanju. Oporezivanje elektroničke trgovine pitanje je na koje se i danas pokušava naći odgovor, odnosno konsenzus i zadovoljavajuće rješenje vezano za zakonsku regulativu i ubiranje prihoda značajnih za državnu blagajnu. Cilj razumljive i pravedne politike oporezivanja elektroničke trgovine mora biti sljedeći: izbjeći dvostruko oporezivanje ili neoporezivanje i izbjegavanje različitoga tretmana on-line i of-line transakcija. Prilikom izgradnje regulative za elektroničku trgovinu mora se voditi računa o pravodobnosti i mogućnosti samoregulacije, jer bi pretjerana i kruta zakonska regulativa mogla kočiti razvoj elektroničke trgovine i ograničiti njen rast. Međunarodna kodifikacija prava elektroničke trgovine odvija se kroz aktivnosti UNCITRAL-a, Međunarodne trgovačke komore u okviru EU, dok glavnu riječ kada se govori o oporezivanju elektroničke trgovine ima OECD. S obzirom na ubrzani rast informacijskih tehnologija i njihove primjene u poslovnoj praksi, za očekivati je da će elektronička trgovina imati sve veći gospodarski značaj u svim državama, kako u EU tako i u Republici Hrvatskoj kao budućoj članici.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | Krtalić, Sandra |
Dodatne informacije: | 2008/51 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 336 Financije. Uključujući: Javne financije. Bankarstvo. Novac > 336.1 Javne financije, državne financije općenito |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Financijski management |
Datum pohrane: | 05 Pro 2011 19:53 |
Zadnja promjena: | 23 May 2014 08:16 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/716 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |