E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Kamping turizam

Laković, Mladen (2007) Kamping turizam. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (283kB)

Sažetak

Danas se turizam shvaća kao potreba svakog čovjeka, jer turizam zadovoljava njegove potrebe za odmorom i razonodom. Turizam je moguće definirati kao fenomen čiji je bit kretanje. AIEST (Međunarodno udruženje znanstvenih turističkih stručnjaka), definira turizam kao1:"Skup odnosa i pojava koje proizlaze iz putovanja i boravka posjetitelja nekog mjesta, ako se tim boravkom ne zasniva stalno prebivalište i ako s takvim boravkom nije povezana nikakva njihova gospodarska djelatnost". Budući da su motivi za putovanje različiti, (ekonomski, sociološki, kulturološki, religijski, prijateljski, rodbinski, zdravstveni,...), moguće je izdvojiti i toliko vrsta turizma. Osim toga, turizam ima i brojne podvrste s obzirom na vremenske karakteristike putovanja, smještaj destinacije odabrane za odmor, vrsti smještaja, itd. Kad je riječ o jeftinijem načinu smještaja, tada se naglasak daje posebno kampu i kamping turizmu. Kamping turizam ili "turizam pod vedrim nebom", predstavlja odmor na otvorenom, u prirodi, vremenski ograničen, gdje su gostu prepuštene sve odluke, a njegova posebnost veže se uz slobodu, nesputanost i spontanost. Može se reći da su dva motiva ljudskog bića posebno zaslužna za kampiranje: želja za slobodom i povratak prirodi. Tema ovog diplomskog rada je "Kamping turizam", a cilj je bio, u prvom redu, dati osnove kamping turizma, a potom kroz daljnju obradu teme ukazati na specifičnosti kamping turizma kao važnog segmenta turističke ponude. Rad se, pored uvoda i zaključka, sastoji od šest poglavlja. U prvom poglavlju prikazana su osnovna obilježja kamping turizma kao oblik slobodnog bivanja u prirodi. U nastavku, dana je podjela kampova na dvije osnovne skupine te osnovna infrastruktura kampa. Drugo poglavlje govori o počecima kamping turizma u Europi, koji se javlja početkom 20. st. Intenzivniji razvoj kamping turizma bilježi se nakon Drugog svjetskog rata kad se, osim u Njemačkoj i Skandinaviji, kamping turizam počeo razvijati i u ostalim državama Europe. Računa se, da danas više od 30 milijuna ljudi boravi u kampu. Danas, najvažnije emitivno tržište je Njemačka sa 4 milijuna kampista koji putuju u inozemstvo, a najreceptivnija europska kamping destinacija je Francuska s preko 11.000 kampova. Treće poglavlje prikazuje razvoj kamping turizma u Hrvatskoj, koji se statistički prati od 1953. godine kad je hrvatska kamping ponuda raspolagala sa 18 kampova. Danas Hrvatska broji 520 kampova s ukupnim kapacitetom od 225.305 postelja. U nastavku, ocijenjena je kvaliteta hrvatskih kampova koja se svrstava na šesto mjesto u Europi, te prikazan okoliš kao važan element kamping ponude. Četvrto poglavlje prikazuje utjecaj kamping turizma na ukupno gospodarstvo. Novčana sredstva, turisti obično troše u najmanje četiri gospodarske grane, a procjenjuje se da kamping turizam donosi jednu trećinu ukupnog turističkog prihoda. Također dana je usporedba prosječnih cijena smještaja i drugih proizvoda u kampovima Hrvatske u odnosu na kampove Europe. Peto poglavlje prikazuje trendove razvoja kampova, gdje se navodi da kampisti sve više preferiraju kampove viših standarda koji osiguravaju kvalitetu i sigurnost. U šestom poglavlju opisan je kamp Lanterna kao jedan od najvećih kampova Europe koji godišnje ostvari preko 600.000 noćenja. Kamp drži rekord po broju noćenja iz 1986. godine, kad je ostvareno 1.021.784 noćenja. U izradi diplomskog rada korištene su metode analize, sinteze, statističke metode, povijesne metode te metode komparacije.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: Bušelić, Marija
Dodatne informacije: 2007_88
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 19 Pro 2011 12:51
Zadnja promjena: 21 May 2014 08:20
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/789

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku