Omanović, Edin (2007) Mjesto i uloga turoperatora na turističkom tržištu. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (558kB) |
Sažetak
Gospodarska povijest bilježi stalan razvoj društvene i tehničke podjele rada, koje su sve više udaljavale proizvodnju od potrošnje kao krajnjih polova društvene reprodukcije. Zahvaljujući tome imamo snažan razvoj funkcija razmjene roba i usluga. Među njima se odvijao i proces preobražaja turističkih agencija i proces nastanka i razvoja turoperatora. U globalnom okruženju ubrzanih tehničkih i tehnoloških promjena koje su esencijalno mijenjale uvjete u kojima živi čovječanstvo i u kojima se razvija turizam, nezaustavljivo su se razvijali procesi koji su vodili omasovljenju organiziranih turističkih putovanja. Masovni turistički promet je vrlo brzo pokazao da tradicionalne turističke agencije s tradicionalnim formama i načinom rada neće moći dati odgovor na novonastalu tržišnu situaciju. Javlja se potreba za novim gospodarskim subjektom i novim oblikom posredničkog djelovanja u turizmu koji će biti u stanju zadovoljiti uvećane potrebe potencijalnih i stvarnih turističkih putnika. Takav je novi gospodarski subjekt bio turoperator. Nastali na filozofiji velikih brojeva, odnosno velikog prometa i velikog opsega poslovanja, turoperatori daju ogroman doprinos širenju masovnog turizma na sve zemlje i krajeve svijeta. Turoperatori i turizam postaju sastavnicama procesa svjetske globalizacije. Osnovna svrha ovog diplomskog rada je prikazati razvojni put, osnovne funkcije i ulogu koju turoperatori obnašaju na turističkom tržištu te predstaviti vodeće turoperatore na vodećim emitivnim turističkim tržištima Europe. U prvom dijelu, pod nazivom Nastanak i razvoj turističkih agencija i turoperatora, govori se o razvoju organiziranog posredovanja u turizmu, o nastanku i razvoju turističkih agencija u Europi i svijetu te o razvoju agencijskog poslovanja i turoperatora u Hrvatskoj. Drugi dio, Funkcije turoperatora na turističkom tržištu, bavi se definiranjem termina turoperatora, razlikama između turističke agencije i turoperatora te osnovnim funkcijama turoperatora. Treći dio se bavi detaljnim prikazom najznačajnijih i najvećih turoperatora na turističkim tržištima Italije, Austrije, Njemačke, Slovenije, Mađarske, Češke, Velike Britanije i ostalih europskih zemalja, s posebnim naglaskom na turoperatore koji imaju značajnije uvrštenu Hrvatsku u svoje programe. U četvrtom djelu analizirano je poslovanje najjačeg ''on-line'' turoperatora adriatica.net-a i profil grupe adriatica.net kao vodeće grupacije u sektoru turizma u regiji. U petom dijelu se navode trendovi u turoperatorskom poslovanju. Za izradu ovog rada, metodom sinteze i analize, prikupljeni su potrebni podaci iz dostupne literature, časopisa, publikacija, prospekata i Interneta, a korištena je i metoda intervjua.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2007_2 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 19 Pro 2011 13:21 |
Zadnja promjena: | 19 Pro 2011 13:21 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/796 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |