E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Održivi razvoj turizma

Kauzlarić, Roberta (2007) Održivi razvoj turizma. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (248kB)

Sažetak

Održivi razvoj znači, izbor načina života i gospodarenja, na koji svi stanovnici Zemlje imaju pravo, kako govori i sam pojam održivog razvoja. Prema Brundtland izvješću od 1987. godine, održivi razvoj je razvoj koji zadovoljava potrebe sadašnjih naraštaja, bez ugrožavanja potreba budućih naraštaja. Gospodarski razvoj i profit su važni, ali bez održivog razvoja napredak i boljitak za buduće naraštaje je nemoguće ostvariti. Turizam uza gospodarske, socijalne, kulturne i ekološke prednosti, ima negativne učinke na okoliš, kao što su: zagađivanje zraka, voda, povećanje buke, prometne gužve, nagrđivanje krajolika, štete flori i fauni, povijesnim spomenicima kulture, stvaranje otpada i velika potrošnja energije. Ukoliko održivi razvoj turizma, ne bi uspostavljao pozitivan odnos između razvoja turizma i zaštite okoliša, u skoroj budućnosti, došlo bi do nepopravljivih ekoloških šteta i potpune degradacije okoliša. Sada je krajnji trenutak, da čovjek zaštiti svoj okoliš i da se pobrine, da do toga ne dođe. Turističko tržište je danas dinamično i izrazito konkurentno. Došlo je do velikih promjena, pojave novih turističkih destinacija, selektivnih oblika turizma, putuje se brže, jednostavnije i jeftinije, velika je turistička ponuda, izbirljivost turista još je veća, pored cijene, kvalitete najvažniji je sadržaj ponude, gdje prednjači originalnost i tendencija ka zdravom životu. Republika Hrvatska prati suvremene trendove, posebice svojom turističkom ponudom. Ona ima dugu turističku tradiciju i velike razvojne mogućnosti, njena komparativna prednost su očuvana prirodna bogatstva, kulturno i povijesno nasljeđe, blaga mediteranska klima i blizina europskih tržišta. Najveći njen potencijal je Jadransko more, prelijepa obala i mnoštvo otoka, kao i Gorska Hrvatska. Važno je i dalje, vršiti dobru marketinšku promidžbu hrvatskog turizma, na međunarodnom turističkom tržištu, posebno na sajmovima, privući turiste, osim prirodnim atrakcijama, bogatom i kvalitetnom ponudom zabavnih i kulturnih sadržaja. Hrvatska se uspjela uzdići na svjetsku razinu i ponuditi posebnosti vlastitog identiteta, tradiciju i prirodnu netaknutost. Hrvatski turizam se treba temeljiti na prirodi, ekologiji, kulturi, na brizi o domaćem stanovništvu i stručno obrazovanom kadru, koji će svojom ljubaznošću, privući turiste i ostvariti tako, sve zahtjevnije izazove ekologije i održivog turističkog razvoja.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: Afrić-Rakitovac, Kristina
Dodatne informacije: 2007_15
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva
5 Prirodne znanosti i matematika > 504 Znanost o okolišu. Environmentologija
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 19 Pro 2011 13:25
Zadnja promjena: 16 May 2014 14:50
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/808

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku