Kauzlarić, Roberta (2007) Održivi razvoj turizma. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (248kB) |
Sažetak
Održivi razvoj znači, izbor načina života i gospodarenja, na koji svi stanovnici Zemlje imaju pravo, kako govori i sam pojam održivog razvoja. Prema Brundtland izvješću od 1987. godine, održivi razvoj je razvoj koji zadovoljava potrebe sadašnjih naraštaja, bez ugrožavanja potreba budućih naraštaja. Gospodarski razvoj i profit su važni, ali bez održivog razvoja napredak i boljitak za buduće naraštaje je nemoguće ostvariti. Turizam uza gospodarske, socijalne, kulturne i ekološke prednosti, ima negativne učinke na okoliš, kao što su: zagađivanje zraka, voda, povećanje buke, prometne gužve, nagrđivanje krajolika, štete flori i fauni, povijesnim spomenicima kulture, stvaranje otpada i velika potrošnja energije. Ukoliko održivi razvoj turizma, ne bi uspostavljao pozitivan odnos između razvoja turizma i zaštite okoliša, u skoroj budućnosti, došlo bi do nepopravljivih ekoloških šteta i potpune degradacije okoliša. Sada je krajnji trenutak, da čovjek zaštiti svoj okoliš i da se pobrine, da do toga ne dođe. Turističko tržište je danas dinamično i izrazito konkurentno. Došlo je do velikih promjena, pojave novih turističkih destinacija, selektivnih oblika turizma, putuje se brže, jednostavnije i jeftinije, velika je turistička ponuda, izbirljivost turista još je veća, pored cijene, kvalitete najvažniji je sadržaj ponude, gdje prednjači originalnost i tendencija ka zdravom životu. Republika Hrvatska prati suvremene trendove, posebice svojom turističkom ponudom. Ona ima dugu turističku tradiciju i velike razvojne mogućnosti, njena komparativna prednost su očuvana prirodna bogatstva, kulturno i povijesno nasljeđe, blaga mediteranska klima i blizina europskih tržišta. Najveći njen potencijal je Jadransko more, prelijepa obala i mnoštvo otoka, kao i Gorska Hrvatska. Važno je i dalje, vršiti dobru marketinšku promidžbu hrvatskog turizma, na međunarodnom turističkom tržištu, posebno na sajmovima, privući turiste, osim prirodnim atrakcijama, bogatom i kvalitetnom ponudom zabavnih i kulturnih sadržaja. Hrvatska se uspjela uzdići na svjetsku razinu i ponuditi posebnosti vlastitog identiteta, tradiciju i prirodnu netaknutost. Hrvatski turizam se treba temeljiti na prirodi, ekologiji, kulturi, na brizi o domaćem stanovništvu i stručno obrazovanom kadru, koji će svojom ljubaznošću, privući turiste i ostvariti tako, sve zahtjevnije izazove ekologije i održivog turističkog razvoja.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | Afrić-Rakitovac, Kristina |
Dodatne informacije: | 2007_15 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva 5 Prirodne znanosti i matematika > 504 Znanost o okolišu. Environmentologija |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 19 Pro 2011 13:25 |
Zadnja promjena: | 16 May 2014 14:50 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/808 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |