Kancelar, Tatjana (2007) Unutarnja revizija u javnom sektoru Republike Hrvatske: model Grada Pule. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (540kB) |
Sažetak
Unutarnja revizija kao neovisna aktivnost, procjenjuje sustave unutarnjih kontrola te daje neovisno i objektivno stručno mišljenje i savjete za unaprjeđenje poslovanja organizacije. Unoseći sistematičan i discipliniran pristup ocjenjivanju i poboljšanju učinkovitosti procesa upravljanja rizicima, kontrole i upravljanja organizacijom, pomaže organizaciji u ostvarenju ciljeva. Iako u drugim sektorima nije nikakva novina, profesija ovlaštenog unutarnjeg revizora u javnom sektoru Republike Hrvatske je tek u nastajanju. Naime, pristupanje u punopravno članstvo Europske unije za sve je zemlje kandidate uključujući i Republiku Hrvatsku, uvjetovano potpunim prihvaćanjem načela acquis communautaire (pravna stečevina), uključujući sva prava i obveze na kojima se zasniva Unija. Pravna stečevina podijeljena je na trideset pet tematskih pregovaračkih poglavlja, od kojih se jedno odnosi na područje financijskog nadzora i obuhvaća utvrđivanje strategije razvoja sustava unutarnjih financijskih kontrola i financijskog upravljanja kao cjelovitog sustava kojeg uspostavljaju korisnici proračuna u svrhu kontroliranja, revidiranja i izvještavanja o korištenju nacionalnih proračunskih sredstava i sredstava Europske unije. U skladu sa preuzetim obvezama u procesu priključenja EU, Republika Hrvatska dužna je kreirati i implementirati sustav unutarnjih kontrola u javnom sektoru, utemeljen na standardima Europske unije. Uz pomoć stručnjaka Europske unije, putem Projekta CARDS 2002. izrađen je strateški dokument "Strategija razvoja unutarnje financijske kontrole u javnom sektoru u Republici Hrvatskoj", kojim su određene osnovne smjernice za razvoj triju komponenata sustava: financijskog upravljanja i unutarnjih kontrola, unutarnje revizije i uprave za harmonizaciju prethodnih dviju komponenata. Jedan od osnovnih zadataka Projekta CARDS 2002. bio je pomoći Ministarstvu financija Republike Hrvatske u izradi metodologije za obavljanje poslova unutarnje revizije u skladu sa međunarodnim standardima i uspostavi programa izobrazbe i certificiranja unutarnjih revizora, a sve u svrhu uspostave neovisnih jedinica za unutarnju reviziju u javnom sektoru. Kako bi funkcija unutarnje revizije saživjela sa okruženjem, izmijenjen je i dopunjen hrvatski zakonodavni okvir te su doneseni provedbeni akti koji definiraju profesiju, njezina obilježja i djelokrug rada, standarde, kodeks profesionalne etike, način izobrazbe unutarnjih revizora i kriterije za ustroj, čime je stvoren teorijski okvir za njezinu implementaciju u javnom sektoru. Sustav unutarnje revizije, međutim, nije dovoljan da poreznim obveznicima i javnosti pruži potrebnu razinu sigurnosti i povjerenja. Učinkovita vanjska revizija koju obavlja neovisna institucija državne revizije sukladno međunarodnim standardima i najboljoj europskoj praksi, osigurava dodatne informacije i sigurnost u to na koji način se upravlja javnim sredstvima i njihovom potrošnjom. Pritom se od vanjske i unutarnje revizije očekuje komplementarnost u radu, kako bi obje strane što uspješnije ostvarivale svoju svrhu i ciljeve. Proces uspostavljanja unutarnje revizije kod proračunskih korisnika u samom je začetku, o čemu svjedoči i činjenica da velika većina jedinica lokalne i regionalne samouprave još uvijek nema ustrojenu unutarnju reviziju. Stoga je cilj ovog rada sveobuhvatnom analizom teorijskog okvira isti "prenijeti" u praksu, odnosno prezentirati funkciju unutarnje revizije njezinom konkretnom primjenom na modelu Grada Pule i na taj način doprinijeti razumijevanju ciljeva i djelokruga rada te koristi koje suvremena unutarnja revizija može donijeti organizaciji. Nakon upoznavanja sa postojećom organizacijskom strukturom Grada Pule te određivanjem položaja i unutarnjeg ustroja jedinice unutarnje revizije, analitičkim se pristupom obrađuje metodologija obavljanja revizije, odnosno temeljne faze procesa unutarnje revizije - od planiranja, obavljanja, izvješćivanja do praćenja rezultata i nadzora, uključujući temeljne metode i tehnike koje unutarnji revizori intenzivno koriste u prikupljanju, analizi, interpretiranju i dokumentiranju informacija. Posebna je pozornost pri tome posvećena analizi čimbenika rizika i procjeni rizika u fazi planiranja unutarnje revizije, budući da je procjena rizika odlučujuća za sastavljanje planova revizije
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2007_21 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 657 Računovodstvo > 657.6 Službeno ispitivanje i verifikacija računa, konta. Revizija |
Odjeli: | NIJE ODREĐENO |
Datum pohrane: | 21 Pro 2011 10:40 |
Zadnja promjena: | 21 Pro 2011 10:40 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/815 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |