Bužleta, Đana (2007) Značaj i trendovi u hotelijerstvu. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) |
Sažetak
Hotelijerstvo danas postaje vodeća industrija svijeta, ali i najzastupljeniji smještajni oblik ponude. Na temelju analize hotelijerstva Hrvatske i svijeta, može se zaključiti da se u hotelima godišnje ostvaruje najveći broj noćenja u odnosu na ostale oblike smještaja. Broj hotelskih noćenja stalno se povećava kao i prihvatni kapaciteti. Neprestano se povećava i broj hotela te broj zaposlenih u hotelijerstvu. Stoga je hotelijerstvo jedan od najvažnijih segmenata ponude svjetskog turizma. Kao gospodarska djelatnost, hotelijerstvo potiče i omogućava razvoj turizma doprinoseći tako cjelokupnom gospodarskom razvoju zemlje. Za pripremanje i pružanje usluga u hotelijerstvu zapošljava se znatan broj djelatnika i troše proizvodi velikog broja gospodarskih grana, čime ova djelatnost sudjeluje u bržem ukupnom gospodarskom i društvenom razvoju područja na kojem djeluje. Trendovi koji vladaju na turističkom tržištu svijeta određuju i trendove u hotelijerstvu, a mogu se sažeti u sljedeće opće trendove; izmijenjene potrebe, uvjeti rada i života ljudi, te produljenje životnog vijeka, rast informiranosti i informatizacije, veća potreba za sigurnošću i očuvanjem zdravlja (wellness, spa, bio hrana), naglasak na ekologiji i zdravoj hrani, boravku u čistoj prirodi, sve veća potražnja za avanturističkim (inovativnim) sadržajima i uzbuđenjem, kongresnim sadržajima i incentive ponudom, posjetima gradovima i velikim događajima (sportskim, kulturnim, vjerskim, poslovnim i dr.), te novi motivi putovanja. Hotelska ponuda neprestano treba proučavati navedene trendove i prilagođavati se zahtjevima i potrebama suvremenog turista kontinuirano slijedeći njihove navike i potrebe.. Sveukupna poslovna i razvojna filozofija turizma suvremenog doba maksimalno je usmjerena prema turistu, gostu i potrošaču te njegovu zadovoljstvu. Traži se personalizirana vrsta gostoprimstva i individualni pristup svakom gostu, s time da jedan pristup klijentu može biti inovacija samo vrlo ograničeno vrijeme: kada jednom postane praksa, taj pristup prestaje biti inovacija. Negdašnji tradicionalni hotelski lanci srednje kategorije sa standardiziranim uslugama danas se smatraju bezličnom, pa čak i odbojnom ponudom. Budući da su u porastu kraći odmori raspoređeni tijekom godine, hotel se mora, kako bi privukao turiste stalno oplemenjivati novim sadržajima te tako gostima nuditi razlog da dođu – novi gosti stalno traže više i bolje, potrebno je neprestano ulagati. Suvremeni potrošač zna točno što želi, a hotelijeru koji želi biti uspješan primarni je zadatak identificirati potrebe klijenta i pronaći kreativne načine za njihovo zadovoljavanje. Usluge trebaju biti sve kvalitetnije, a standardi opreme sve viši. Gost traži sve na jednom mjestu: kvalitetu, sigurnost i komfor. Tako uz ogromnu masu bezličnih hotela (na svjetskom tržištu), koji više ne zadovoljavaju zahtjevnog suvremenog putnika, postoji nekoliko vrsta hotela koji razvijaju svoju individualnost i prepoznatljivost u autentičnim i jedinstvenim ambijentima. Cijela se usluga hotela treba prilagoditi željama pojedinca, pa se ponuda prvenstveno kreira prema njihovim željama – za pustolovinom, neočekivanim sadržajima (i oblicima odmora), jedinstvenim i neistraženim područjima prirode, ljubavi prema glazbi, vinima, hobijima, tehnologiji i sl. Poslovni hoteli, wellness, boutique, klub, eko ili bio hoteli, povijesni, obiteljski ili hoteli prilagođeni posebnim potrebama invalida, all inclusive ponuda te brand-hoteli samo su neki od vodećih trendova u kreiranju hotelske ponude, a vjeruje se da će ih se još više diferencirati. Uspješni će hoteli proučiti svaki od trendova i razviti plan akcije u skladu s novim zahtjevima, načinima razmišljanja i potrebama novog globalnog tržišta. Sama brzina promjena zahtijevat će neprekidno procjenjivanje kako bi se održao korak s tržištem koje se stalno mijenja.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2007_55 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 21 Pro 2011 10:42 |
Zadnja promjena: | 21 Pro 2011 10:42 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/864 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |