E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Značaj i trendovi u hotelijerstvu

Bužleta, Đana (2007) Značaj i trendovi u hotelijerstvu. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (1MB)

Sažetak

Hotelijerstvo danas postaje vodeća industrija svijeta, ali i najzastupljeniji smještajni oblik ponude. Na temelju analize hotelijerstva Hrvatske i svijeta, može se zaključiti da se u hotelima godišnje ostvaruje najveći broj noćenja u odnosu na ostale oblike smještaja. Broj hotelskih noćenja stalno se povećava kao i prihvatni kapaciteti. Neprestano se povećava i broj hotela te broj zaposlenih u hotelijerstvu. Stoga je hotelijerstvo jedan od najvažnijih segmenata ponude svjetskog turizma. Kao gospodarska djelatnost, hotelijerstvo potiče i omogućava razvoj turizma doprinoseći tako cjelokupnom gospodarskom razvoju zemlje. Za pripremanje i pružanje usluga u hotelijerstvu zapošljava se znatan broj djelatnika i troše proizvodi velikog broja gospodarskih grana, čime ova djelatnost sudjeluje u bržem ukupnom gospodarskom i društvenom razvoju područja na kojem djeluje. Trendovi koji vladaju na turističkom tržištu svijeta određuju i trendove u hotelijerstvu, a mogu se sažeti u sljedeće opće trendove; izmijenjene potrebe, uvjeti rada i života ljudi, te produljenje životnog vijeka, rast informiranosti i informatizacije, veća potreba za sigurnošću i očuvanjem zdravlja (wellness, spa, bio hrana), naglasak na ekologiji i zdravoj hrani, boravku u čistoj prirodi, sve veća potražnja za avanturističkim (inovativnim) sadržajima i uzbuđenjem, kongresnim sadržajima i incentive ponudom, posjetima gradovima i velikim događajima (sportskim, kulturnim, vjerskim, poslovnim i dr.), te novi motivi putovanja. Hotelska ponuda neprestano treba proučavati navedene trendove i prilagođavati se zahtjevima i potrebama suvremenog turista kontinuirano slijedeći njihove navike i potrebe.. Sveukupna poslovna i razvojna filozofija turizma suvremenog doba maksimalno je usmjerena prema turistu, gostu i potrošaču te njegovu zadovoljstvu. Traži se personalizirana vrsta gostoprimstva i individualni pristup svakom gostu, s time da jedan pristup klijentu može biti inovacija samo vrlo ograničeno vrijeme: kada jednom postane praksa, taj pristup prestaje biti inovacija. Negdašnji tradicionalni hotelski lanci srednje kategorije sa standardiziranim uslugama danas se smatraju bezličnom, pa čak i odbojnom ponudom. Budući da su u porastu kraći odmori raspoređeni tijekom godine, hotel se mora, kako bi privukao turiste stalno oplemenjivati novim sadržajima te tako gostima nuditi razlog da dođu – novi gosti stalno traže više i bolje, potrebno je neprestano ulagati. Suvremeni potrošač zna točno što želi, a hotelijeru koji želi biti uspješan primarni je zadatak identificirati potrebe klijenta i pronaći kreativne načine za njihovo zadovoljavanje. Usluge trebaju biti sve kvalitetnije, a standardi opreme sve viši. Gost traži sve na jednom mjestu: kvalitetu, sigurnost i komfor. Tako uz ogromnu masu bezličnih hotela (na svjetskom tržištu), koji više ne zadovoljavaju zahtjevnog suvremenog putnika, postoji nekoliko vrsta hotela koji razvijaju svoju individualnost i prepoznatljivost u autentičnim i jedinstvenim ambijentima. Cijela se usluga hotela treba prilagoditi željama pojedinca, pa se ponuda prvenstveno kreira prema njihovim željama – za pustolovinom, neočekivanim sadržajima (i oblicima odmora), jedinstvenim i neistraženim područjima prirode, ljubavi prema glazbi, vinima, hobijima, tehnologiji i sl. Poslovni hoteli, wellness, boutique, klub, eko ili bio hoteli, povijesni, obiteljski ili hoteli prilagođeni posebnim potrebama invalida, all inclusive ponuda te brand-hoteli samo su neki od vodećih trendova u kreiranju hotelske ponude, a vjeruje se da će ih se još više diferencirati. Uspješni će hoteli proučiti svaki od trendova i razviti plan akcije u skladu s novim zahtjevima, načinima razmišljanja i potrebama novog globalnog tržišta. Sama brzina promjena zahtijevat će neprekidno procjenjivanje kako bi se održao korak s tržištem koje se stalno mijenja.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2007_55
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva
6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 21 Pro 2011 10:42
Zadnja promjena: 21 Pro 2011 10:42
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/864

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku