Buršić, Irena (2006) Kako turisti odabiru destinaciju. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (844kB) |
Sažetak
Nema danas čovjeka na civiliziranim prostorima Zemlje, koji se već nije susreo s turizmom, bilo da je to bio turist, da je sudjelovao u servisiranju turista ili samo promatrao kao odnosnu pojavu koja se događa u njegovom okružju. Turizam je jedan od onih globalnih društvenih fenomena koji se s jedne strane čini jednostavnom, opće poznatom pojavom, a s druge strane zagonetnim ostaju pitanja što pokreće čovjeka i kakvo je njegovo ponašanje na putovanju i za vrijeme boravka izvan domicila. Upravo je svrha ovog diplomskog rada: utvrditi poticaje turista za putovanjima te turističke trendove koji danas predstavljaju vrlo važan element u oblikovanju turističkog proizvoda. Kompozicija diplomskog rada postavljena je tako da se čitatelja postepeno uvodi u razmatranje turizma od samih početaka pa do njegovih dometa u bliskoj budućnosti kroz pet poglavlja. U prvom dijelu rada govori se o povijesti turizma kao najstarije i najopćenitije pojave ljudskog života koja je obilježena nestalnim razvojem, razdobljima masovnog rasta prekinutim razdobljima recesije i stagnacije. U drugom dijelu rada prikazane su četiri karakteristične faze razvoja turizma, različite vrste turizma, odnosno objašnjavaju se razlozi krize masovnog turizma, te prelaska na selektivni turizam, te se daje usporedba tih dviju vrsta turizma. U trećem dijelu koji je ujedno i središnji dio rada prikazuju se poticaji i ograničenja turističke potražnje, turističke potrebe i turistički motivi koji se analiziraju na nacionalnoj i lokalnoj razini na temelju provedenih istraživanja, te proces donošenja odluke o turističkom putovanju i utjecaj Interneta na tu odluku. Odnosno treći dio rada daje odgovore na pitanja: zašto turisti odabiru destinaciju i što ih potiče na odabir? U četvrtom dijelu analizira se kretanje turističkog prometa, daje se konkretna statistička slika turizma odnosno prikazuje se lista od top 10 svjetskih turističkih destinacija, te se prikazuju i uspoređuju turistički dolasci i prihodi na međunarodnoj i nacionalnoj razini. Turizam je dio naše svakodnevnice, dio sadašnjosti za velik dio svijeta, a time i dio budućnosti našeg planeta. Dok sadašnjost možemo spoznati i analizirati, o budućnosti možemo s više ili manje realnosti prosuđivati. Spoznajom trenutnih svjetskih turističkih trendova, te prosuđivanjem budućih bavi se peto poglavlje. Ono opisuje destinacije budućnosti, karakteristike "gosta budućnosti" i tri prostora koja će u sljedećih 20 godina turizmu dati posebno obilježje. Glavni izazov koji me naveo da se bavim ovom temom bila je spoznaja motiva odabira turističke destinacije, te brojna istraživanja suvremenih turističkih trendova. Stoga sam u radu nastojala izložiti temeljne postavke za razumijevanje ove teme i tako potaknuti čitatelja na promišljanje o promjenama motiva odabira turističkog odredišta i prošlih, sadašnjih i budućih turističkih trendova.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | Bušelić, Marija |
Dodatne informacije: | 2006/83 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 19 Pro 2011 12:51 |
Zadnja promjena: | 19 May 2014 10:17 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/890 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |