Turk, Jana (2005) Ekonomska obilježja turizma Republike Hrvatske. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (308kB) |
Sažetak
Turizam je, bez sumnje, jedna od najznacajnijih „djelatnosti“ suvremenog gospodarstva, za mnoge zemlje znacajan izvozni proizvod i generator zapošljavanja. Obuhvaca široki splet pojava i odnosa koji nastaju za vrijeme turistickog putovanja, a u svojoj realizaciji zadire ne samo u ekonomski, vec i ekološki, socijalni i kulturni aspekt života. U strukturnim analizama i dugorocnim projekcijama turizam se ocjenjuje kao jedna od najdinamicnijih pojava s gotovo neprocjenjivom važnošcu za razvitak svjetskog gospodarstva. Turizam bi mogao biti jedan od najvažnijih pokretaca razvoja gospodarstva u Republici Hrvatskoj. Direktno i indirektno stvara oko 22% domaceg bruto proizvoda, te više od 40% cjelokupnog izvoza, što ga bez sumnje stavlja medu kljucne komponente gospodarstva i vanjskotrgovinske razmjene1. Cilj ovog diplomskog rada je istraživanje utjecaja koji turizam ima na ekonomski, ekološki, socijalni i kulturni aspekt života, te prikazati odabrana obilježja turizma Republike Hrvatske do 2004. godine. Rad se sastoji od pet poglavlja. U prvom poglavlju dane su definicije turizma i njegova obilježja, karakteristike turistickog tržišta, turistickih usluga, turisticke destinacije i turistickog proizvoda. U drugom poglavlju opisani su utjecaji koji turizam ima na ekonomske, ekološke, socijalne i kulturne aspekte života. U trecem poglavlju opisani su svjetski trendovi u turizmu. U cetvrtom poglavlju opisan je turizam u Hrvatskoj s aspekta ponude i potražnje koristeci turisticki promet i smještajne kapacitete. Prema anketi Tomas prikazana su obilježja turista u Hrvatskoj u 2004. godini. U petom poglavlju prikazana su obilježja turizma Republike Hrvatske do 2004. godine kroz odabrane ekonomske pokazatelje. Buduci da se radi o vrlo dinamicnom podrucju, vecina literature preuzeta je s Interneta, te iz postojece domace i strane literature. Od mnogobrojnih metoda znanstveno-istraživackog rada u ovom radu najzastupljenije korištene metode bile su metoda deskripcije, metoda analize, metoda sinteze te statisticka metoda.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2006_26 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 13 Jan 2012 13:03 |
Zadnja promjena: | 13 Jan 2012 13:03 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/942 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |