E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Odrednice smanjenja sezonalnosti u turizmu

Pinezić, Martina (2011) Odrednice smanjenja sezonalnosti u turizmu. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (592kB)

Sažetak

Turizam je jedan od značajnijih pokretača razvoja gospodarstva u Republici Hrvatskoj. Direktno i indirektno stvara oko 22 % domaćeg bruto proizvoda, te više od 40% cjelokupnog izvoza, što ga bez sumnje svrstava među ključne komponente ekonomskog razvoja i vanjskotrgovinske razmjene. Hrvatska ima vrlo atraktivan turistički potencijal, prije svega jedinstvenu prirodnu i kulturno povijesnu baštinu . Taj se potencijal može i mora intenzivnije valorizirati u cilju stvaranja prepoznatljivog identiteta turističke ponude Hrvatske, time bi se povećala konkurentnost i olakšalo pozicioniranje na tržištu. Struktura potražnje za Hrvatsku se u posljednjem desetljeću značajno izmijenila. Dio bivšeg emitivnog tržišta je u potpunosti nestao, a tržišta istočne Europe još uvijek su nedovoljno razvijena da kvalitetno ispune prazninu u potražnji. Turisti su generalno postali zahtjevniji, iskusniji a time i izbirljiviji. Izbor destinacije za godišnji odmor ovisi o složenom paketu motiva i očekivanja. Jedini način da se Hrvatska repozicionira je prilagođavanje dinamici razvoja i kvalitativnim zahtjevima tržišta uz očuvanje prirodno-kulturnih resursa koji su temelj njene atraktivnosti. Unatoč brojnim naslijeđenim nedostacima kao što je sezonalnost, kvaliteta i raspon usluga, niska prosječna potrošnja , te visoki troškovi rada i kapitala, pozicija Hrvatske na međunarodnom turističkom tržištu je stabilna i sve snažnija . Da bi se osigurao razvoj Hrvatske kao konkurentne turističke zemlje, potreban je usklađen rad svih sudionika, javnih i privatnih, na svim razinama. Svi sudionici hrvatskog turizma okupljeni oko jasne zajedničke vizije moraju djelovati zajedno i koordinirano na uklanjanju prepreka ka ispunjenju strateških ciljeva. Treba ustrajati u nastojanjima da se produţi turističku sezonu na cijelu godinu jer Hrvatska iako je mala zemlja ima veoma raznoliku ponudu. Naša gastronomska i povijesna ponuda , a i blaga klima nešto je na čemu možemo privlačiti turiste iz cijelog svijeta tijekom cijele kalendarske godine, bilo na jadransku obalu ili kontinentalni dio zemlje. Cilj rada je na sustavan i jednostavan način prikazati čime bi se sve moglo produžiti turističku sezonu i ujedno prikazati raznovrsnost turističke ponude i potrebu za daljnjim razvijanjem selektivnog turizma. Za pisanje završnog rada primijenjena je deduktivna metoda kojom se polazilo od općih činjenica i informacija vezanih za turizam u Hrvatskoj, metoda kompilacije korištena je za preuzimanje tuđih rezultata istraživanja uz metodu deskripcije i analize slučaja. Završni rad podijeljen je u šest poglavlja. U drugom poglavlju dan je pojam općenito o turizmu u Hrvatskoj, o njegovoj važnosti i perspektivi. U trećem poglavlju naveden je hrvatski turistički potencijal, vizija i strateški ciljevi u turizmu. Četvrto poglavlje ističe mogućnost smanjenja sezonalnosti u turizmu i orijentaciju na širi segment potencijalnih turista. U petom poglavlju navedeni su selektivni oblici turizma koji mogu utjecati na smanjenje sezonalnosti.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: Bušelić, Marija
Dodatne informacije: 2011/42
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 06 Oct 2011 12:18
Zadnja promjena: 21 May 2014 09:16
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/97

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku