Ereš, Katia (2011) Politika promocije u turizmu. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (256kB) |
Sažetak
Turizam današnjice u svijetu, pa tako i kod nas, teško je usporediv s onim od prije još samo nekoliko godina. U kratkom vremenu prerastao je u turističku industriju, i opravdano se smatra najbrže rastućom i jednom od najprofitabilnijih inudstrija svijeta, s bezbroj mogućnosti za ekonomski rast i razvoj svake zemlje. Čovječanstvo ulazi u novu povijesnu fazu rasta i razvoja turizma, broj turističkih dolazaka raste, time rastu i prihodi od međunarodnog turizma, turizam se pokazao kao snažan sudionik trgovinskih bilanci većine zemalja u kojima se razvijao, stvara mnoga radna mjesta i mogućnosti za rast i razvoj svake zemlje. Danas se turizam shvaća kao „dvostruka mogućnost“ koja se ne smije propustiti: šansa je za razvijene zemlje jer stvara mogućnost za daljnji razvoj na način da se organizira masovna rekreacija zaposlenih, predstavlja otvaranje novih tržišta i mogućnosti za plasman industrijske robe, a za nerazvijene zemlje prilika je da se ekonomski aktiviraju do tada posve pasivni resursi, što osigurava novi doprinos nacionalnom dohotku i novi način za prevladavanje velikih gospodarskih i socijalnih napetosti koje su postojale i rasle u tim sredinama. Gotovo da nema zemlje koja, ovisno o svojim mogućnostima i stupnju gospodarske razvijenosti, ozbiljno ne računa na razvoj turizma. Pitanje koje se nameće jest kako privući potencijalnog turista u određenu destinaciju i na koji ga način uvjeriti da je upravo naša ponuda točno ono što on traži. Odgovor leži u učinkovitoj i dobro smišljenoj promociji! Naime, prvi korak ka uspješnom poslovanju svakog subjekta u turizmu jest osmišljavanje jedinstvene promocije turističke ponude koja će se isticati i razlikovati od promocije konkurencije, iako će najvjerojatnije biti riječ o ponudi istog ili barem sličnog sadržaja. Predmet ovog rada je definirati pojam promocije i promotivnih aktivnosti u turizmu, te utvrditi utjecaj i važnost promocije na uspješnost i učinkovitost poslovanja turističkih subjekata, vodeći se primjerom provođenja promotivnih aktivnosti putničke agencije Maremonti Istra d.o.o. Prvi dio rada sadrži definicije i objašnjenja marketinških i promotivnih aktivnosti koje provode subjekti koji djeluju na turističkom tržištu i bave se pružanjem turističkih usluga. Objašnjena je važnost promocije kao dijela sustava marketinga te uloga marketinga i provođenja marketinških aktivnosti u turizmu. Također, opisano je ponašanje korisnika turističkih usluga, odnosno potrošača u turizmu. U drugom djelu rada opisano je turističko tržište, kroz sve njegove karakteristike koje ga čine različitim od ikojeg drugog tržišta, te je na temelju toga objašnjena specifičnost promocije i provođenja promotivnih aktivnosti u turizmu. Nadalje, navedeni su instrumenti promocije u turizmu, svaki je od njih definiran te je objašnjena važnost svakog od njih. Također, spomenute su i promotivne aktivnosti različitih nositelja marketinga u turizmu, kroz promociju u hotelijerstvu, promociju turističkih atrakcija i posebnih zbivanja i promociju turističke destinacije. U posljednjem djelu rada opisana je politika promocije putničkih agencija na primjeru putničke agencije Maremonti Istra d.o.o. Navedeni su opći podaci o poduzeću i njegovim zaposlenicima, zatim organizacijska struktura poduzeća, uloga promotivnih akivnosti u poduzeću i politika promocije, temeljeni na rezultatima provedenog istraživanja o ulozi promocije u poslovanju spomenute putničke agencije. Rad završava kritičkim osvrtom autorice na ulogu promocije u poslovanju putničke agencije „Maremonti Istra“ d.o.o., te sintezom istraživanja i zaključnim razmatranjima o promotivnim aktivnostima u turizmu, njihovoj važnosti u poslovanju svakog poduzeća te o budućnosti turizma općenito.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2011/211 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 02 Mar 2012 07:46 |
Zadnja promjena: | 02 Mar 2012 07:46 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1018 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |