Uravić, Lenko and Paliaga, Marko (2008) Integralni pristup razvoju branda i gospodarskog razvoja gradova u uvjetima globalne konkurentnosti. Ekonomska istraživanja (3). pp. 77-87. ISSN 1331-677X
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (113kB) |
Sažetak
U današnje vrijeme nisu samo poznate destinacije, turistička mjesta oni gradovi koji prepoznaju važnost primjene koncepcije marketinga, promocije i brandinga kao sredstava i instrumenata za jačanje vlastite konkurentnosti. Jaki gradovi brandovi nosioci su globalnog gospodarskog razvitka, prikupljanja stranih investicija i kreiranja gospodarskog napretka svoje zemlje. Gospodarski napredak nekog grada svakako ovisi i o njegovom pomno planiranom gospodarskom razvoju. Upravo takvi gradovi u okviru svojih nacionalnih i teritorijalnih granica predstavljaju nosioce gospodarskog i kulturnog razvoja, oni tjeraju svoje države na rast i razvoj. Dobro vodstvo mora znati prepoznati osnovne promjene u vanjskoj i unutarnjoj okolini kroz lokalni gospodarski plan , te izgradnjom vlastitog branda, omogućiti i stvoriti uvjete za provođenje strategije razvoja i unapređenja upravljanja gradom. Slijedom iskustava iz strateškog planiranja kao i poslovnog brandinga te kreiranja tržišnih marki u ovom radu predlaže se strateški model kreiranja i upravljanja gradskim brandom koji može uz odgovarajuću primjenu doprinijeti boljoj konkurentnosti hrvatskih gradova na globalnom tržištu. Razvojem i primjenom strateškog modela kreiranja i upravljanja branda u gradove, određeni gradovi, generirati će i unaprijediti na nivou vlastite lokalne zajednice gospodarski razvoj, povećati zaposlenost, potaknuti gradske investicije, unaprijediti turizam i broj turističkih dolazaka, jednom riječju, postati će konkurentniji u odnosu na one gradove koji takav model ne primjenjuju. U tom smislu u ovom članku prikazan je i predložen sustavan pristup kao osnovno polazište za daljnja istraživanja i provjeru tvrdnji kroz praksu.
Tip objekta: | Članak |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 3/2008 |
Ključni pojmovi: | brand gradova, brand mjesta, upravljanje brandom, lokalni gospodarski razvoj |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.3 Dinamika gospodarstva. Kretanje gospodarstva > 330.35 Gospodarski rast 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.6 Trgovinska organizacija i praksa. Roba. Usluge > 658.626 Roba s trgovačkom markom ('brandom') |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" |
Datum pohrane: | 20 Sep 2012 11:39 |
Zadnja promjena: | 08 Jan 2013 09:34 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1290 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |