Gonan Božac, Marli and Paulović, Morena (2005) Profil žena managera u Republici Hrvatskoj. In: Entrepreneurship and macroeconomic management, April, 28-30, 2005., Pula, Croatia.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (486kB) |
Sažetak
Rad se temelji na prikupljanju primarnih podataka, ispitano je 119 žena managera u Republici Hrvatskoj, i na prikupljanju sekundarnih podataka. Cilj istraživanja bio je utvrditi profil žena managera s obzirom na osobine, stavove, uvjerenja i mišljenja, te obavljanje managerskih funkcija. Osnovni zahtjev koji se postavlja i pred managere u Republici Hrvatskoj je: biti usporediv i u managementu. I to pred managere, neovisno o spolu. Analizom sekundarnih podataka je utvrđeno da su se modeli vođenja razvijali tijekom vremena kao i da je ženski stil vođenja u svjetskoj literaturi zauzeo značajno mjesto u istraživanju. Rezultati dosadašnjih istraživanja autorica rada uputili su na zaključak da žene manageri u hrvatskim trgovačkim društvima s gledišta motivacije imaju značajke ženskog stila vođenja, ali i «klasičnog» pristupa managementu, kao i da nemaju jedan, već različite stilove vođenja. Istodobno su orijentirane ljudima i percipirane su kao komunikativne i dostupne. Određena tipična obilježja ženskog stila vođenja postoje, ali uklopljena u nastojanje da se u trgovačkom društvu uspostavi jasan i prepoznatljiv proces managementa utemeljen na teoretskim postavkama s posebnim naglaskom na ljudski čimbenik. Zato se i u ovome radu žene manageri analiziraju kao nositelji managerskih funkcija kako bi se saznalo stanje managementa kao vještine i managementa kao profesije, i time stvorilo pretpostavke za promjene. Žene manageri ne pridaju jednaku važnost svim managerskim funkcijama. Od 55% žena managera koje primjenjuju mješoviti stil vođenja, 27% njih najviše vremena troši na funkciju vođenja. Dobne skupine žena managera od 41-45 godina i od 46-50 godina u više od 50% slučajeva uvijek konzultiraju suradnike prije donošenja odluka. Napredak i kreativnost suradnika 93,28% žena managera otkriva radom i suradnjom, te praćenjem njihovih dostignuća.
Tip objekta: | Materijal konferencije ili radionice (Paper) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 3/2005, Vol. 1 |
Ključni pojmovi: | žena manager, obilježja, Republika Hrvatska. |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" |
Datum pohrane: | 17 Oct 2012 11:29 |
Zadnja promjena: | 19 Nov 2012 13:26 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1446 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |