E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Profil žena managera u Republici Hrvatskoj

Gonan Božac, Marli and Paulović, Morena (2005) Profil žena managera u Republici Hrvatskoj. In: Entrepreneurship and macroeconomic management, April, 28-30, 2005., Pula, Croatia.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (486kB)

Sažetak

Rad se temelji na prikupljanju primarnih podataka, ispitano je 119 žena managera u Republici Hrvatskoj, i na prikupljanju sekundarnih podataka. Cilj istraživanja bio je utvrditi profil žena managera s obzirom na osobine, stavove, uvjerenja i mišljenja, te obavljanje managerskih funkcija. Osnovni zahtjev koji se postavlja i pred managere u Republici Hrvatskoj je: biti usporediv i u managementu. I to pred managere, neovisno o spolu. Analizom sekundarnih podataka je utvrđeno da su se modeli vođenja razvijali tijekom vremena kao i da je ženski stil vođenja u svjetskoj literaturi zauzeo značajno mjesto u istraživanju. Rezultati dosadašnjih istraživanja autorica rada uputili su na zaključak da žene manageri u hrvatskim trgovačkim društvima s gledišta motivacije imaju značajke ženskog stila vođenja, ali i «klasičnog» pristupa managementu, kao i da nemaju jedan, već različite stilove vođenja. Istodobno su orijentirane ljudima i percipirane su kao komunikativne i dostupne. Određena tipična obilježja ženskog stila vođenja postoje, ali uklopljena u nastojanje da se u trgovačkom društvu uspostavi jasan i prepoznatljiv proces managementa utemeljen na teoretskim postavkama s posebnim naglaskom na ljudski čimbenik. Zato se i u ovome radu žene manageri analiziraju kao nositelji managerskih funkcija kako bi se saznalo stanje managementa kao vještine i managementa kao profesije, i time stvorilo pretpostavke za promjene. Žene manageri ne pridaju jednaku važnost svim managerskim funkcijama. Od 55% žena managera koje primjenjuju mješoviti stil vođenja, 27% njih najviše vremena troši na funkciju vođenja. Dobne skupine žena managera od 41-45 godina i od 46-50 godina u više od 50% slučajeva uvijek konzultiraju suradnike prije donošenja odluka. Napredak i kreativnost suradnika 93,28% žena managera otkriva radom i suradnjom, te praćenjem njihovih dostignuća.

[error in script]
Tip objekta: Materijal konferencije ili radionice (Paper)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 3/2005, Vol. 1
Ključni pojmovi: žena manager, obilježja, Republika Hrvatska.
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Datum pohrane: 17 Oct 2012 11:29
Zadnja promjena: 19 Nov 2012 13:26
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1446

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku