E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Međunarodni marketing management: Moguća primjena u turizmu Istre

Uravić, Lenko and Urošević, Nataša Međunarodni marketing management: Moguća primjena u turizmu Istre. Neznam.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (619kB)

Sažetak

U uvjetima globalne recesije i posljedičnog jakog pada kupovne moći turističkih potrošača, prioritet strateškog planiranja nastupa na globalnom turističkom tržištu postaju mjere kriznog marketing-managementa. One uključuju iscrpnu analizu strateških polaznih pozicija s detaljnom obradom najznačajnijih potrošačkih segmenata i konkurencije, kao i redefiniranje strateških ciljeva i prilagodbu elemenata marketing-miksa novonastalim tržišnim uvjetima i potrošačkim preferencijama. Cilj je strateškog marketinga u uvjetima globalne krize pravilnim pozicioniranjem i diferenciranjem proizvoda tržišne probleme pretvoriti u razvojne šanse i preuzeti konkurenciji tržišni udio isticanjem i razvojem komparativnih prednosti. Pri tome važnu ulogu ima prepoznavanje autentičnih i jedinstvenih komponenti destinacijskog turističkog proizvoda, njihovo isticanje kroz proces definiranja prepoznatljivog identiteta i imagea, te brendiranje destinacije. Na temelju istraživanjem uočenih preferencija turističkih potrošača i analize konkurencije paralelno se restrukturira ponuda i redefiniraju elementi marketing-miksa, a ulaganjima u kvalitetu i infrastrukturu, te inoviranjem i diverzifikacijom atraktivnih sadržaja destinacijski proizvod se prilagođava novonastalim uvjetima i potrebi cjelogodišnjeg poslovanja. Kao pozitivan model u ovom je radu istaknut istarski primjer: pravilnim strateškim planiranjem i pozicioniranjem, razvojem selektivnih oblika turizma i ulaganjem u kvalitetu Istra je kao destinacija razvila autentičan image i ujedno postala puno otpornija na svjetska recesijska kretanja. U očekivanju nadolazeće turističke sezone, strateškim je odlukama marketing-managementa potrebno minimizirati neizvjesnost i rizike. Otvoreno pitanje ostaju ipak odluke destinacijskih marketing-managera o politici redefiniranja marketing-miksa u uvjetima globalne krize, imajući na umu cjenovnu osjetljivost novih turističkih segmenata, kao i važnost inovativnih komunikacijskih strategija na svjetskom tržištu.

[error in script]
Tip objekta: Članak
Mentor: NIJE ODREĐENO
Ključni pojmovi: globalizacija, marketing, management, turizam, Istra, recesija
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 339 Trgovina. Međunarodni gospodarski odnosi. Svjetsko gospodarstvo > 339.5 Trgovina s inozemstvom. Vanjska trgovina. Međunarodna trgovina
6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: NIJE ODREĐENO
Datum pohrane: 17 Oct 2012 11:33
Zadnja promjena: 04 Pro 2013 11:02
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1540

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku