Tadić, Marijana (2012) Monopolske cijene javnih poduzeća i njihov utjecaj na ponašanje kupaca. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) |
Sažetak
U ovom Završnom radu cilj je objasniti pojmove poput tržišta, cijena, potrošača i monopola te uočiti kolikim intenzitetom, zapravo, monopol utječe na potrošača. Rad je podijeljen u pet poglavlja. Započinje uvodom, a u drugom poglavlju namjera je opisati tržište, savršenu i nesavršenu konkurenciju, vrste monopola te bilateralni monopol, govori o položaju monopola u kratkom i dugom razdoblju. Drugi dio bavi se maksimizacijom dobiti te usporedbom društveno ekonomske efikasnosti monopola i savršene konkurencije. U trećem dijelu riječ je o cijenama, njihovoj politici i cijenama kao sredstvu komunikacije i o diskriminacijskoj cijeni. Predzadnji dio govori o regulaciji monopola pomoću cijena i poreza. U zadnjem poglavlju kroz primjer Istarskog vodovoda u Buzetu nastojati ću učiniti što bolju predodžbu monopola na teritoriju Republike Hrvatske. Monopol prestavlja isključivo pravo poduzeća ili grupa njih ima moć na tržištu. Ako se veći broj značajnih ponuđača udruži u cilju stjecanja dominantnog položaja na tržištu i diktiranja veličine, strukture i kvalitete ponude uz izbjegavanje međusobne konkurencije (i time ostvarivanja ekstraprofita), takvi savezi nazivaju se monopolima. Veća konkurencija omogućila bi ne samo raznovrsniju ponudu već i nadmetanje tko će prodavati po najpovoljnijim cijenama. Pravo umijeće za trgovca, dakle, je da procijeni koja je to granica profita koja će za prodavca još biti isplativa a za kupca podnošljiva. No, što kada određeni ponuđač stekne toliki udio na tržištu da može sam određivati cijene proizvoda ili ako se radi o dobru koje je sigurnije čuvati u rukama države nego ga pustiti da ovisi o nadmetanju između ionako velikih poduzeća jer postoji opasnost da cijene porastu u nedogled, a i postoji mogućnost da kompanije ometaju državnu regulaciju? Dakle, na tržištu je sve moguće, a u radu će biti objašnjeni svi pojmovi vezani za monopol.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2012/75 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje > 658.89 Kupci kao objekti prodajnih napora. Potencijalni kupci, klijenti |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 17 Oct 2012 11:45 |
Zadnja promjena: | 17 Oct 2012 11:45 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1682 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |