Čuić Tanković, Ana (2010) Pristupi i teorije formuliranja korporativne strategije. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) |
Sažetak
Strategija čini središnju kategoriju strategijskog menadžmenta te se stoga sve više proučava novi način pojam njezine formulacije i implementacije kako bi se strategija mogla oblikovati i neprestano prilagođavati promjenjivom okruženju i turbulentnim tržištima. Ovaj diplomski rad želi dati uvodni prikaz preskripitivne i emergentne teorije te kritički ih sagledati kako bi svaka organizacija mogla odabrati sebi odgovarajuću rutu. Cilj ovoga rada bio je pobliže odrediti preskriptivni i emergentni pristup korporativne strategije te njihove glavne teorijske pravce. Preskriptivna korporativna strategija predstavlja linearni i racionalni proces, ta je strategija propisana unaprijed, dok je emergentna korporativna strategija, strategija čiji su elementi razvijeni tijekom njezina životnog ciklusa, budući da se razvija putem pokušaja i pogrešaka. Obrađene preskriptivne teorije korporativne strategije bile su: strategija temeljena na vanjskim čimbenicima i tržištu te strategija temeljena na unutarnjim resursima, kao i strategija temeljena na teoriji igara i strategija temeljena na kooperacijama. Emergentne teorije korporativne strategije jesu teorija temeljena na preživljavanju i teorija temeljena na nesigurnosti. Organizacija koja želi ostvariti i zadržati svoje konkurentske prednosti trebala bi znati izgraditi vlastiti pristup formulaciji strategije koji bi bio kombinacija i emergentnog i preskriptivnog strategijskog pristupa. Ključne riječi: korporativna strategija, preskriptivni pristup, emergentni pristup, preskriptivne teorije o strategiji, emergentne teorije o strategiji
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2010/146 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije > 65.012.4 Menadžment. Uprava. Ravnateljstvo Tehnike i metode upravljanja 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 18 Oct 2011 06:32 |
Zadnja promjena: | 18 Oct 2011 06:32 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/174 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |