E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Pristupi i teorije formuliranja korporativne strategije

Čuić Tanković, Ana (2010) Pristupi i teorije formuliranja korporativne strategije. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (1MB)

Sažetak

Strategija čini središnju kategoriju strategijskog menadžmenta te se stoga sve više proučava novi način pojam njezine formulacije i implementacije kako bi se strategija mogla oblikovati i neprestano prilagođavati promjenjivom okruženju i turbulentnim tržištima. Ovaj diplomski rad želi dati uvodni prikaz preskripitivne i emergentne teorije te kritički ih sagledati kako bi svaka organizacija mogla odabrati sebi odgovarajuću rutu. Cilj ovoga rada bio je pobliže odrediti preskriptivni i emergentni pristup korporativne strategije te njihove glavne teorijske pravce. Preskriptivna korporativna strategija predstavlja linearni i racionalni proces, ta je strategija propisana unaprijed, dok je emergentna korporativna strategija, strategija čiji su elementi razvijeni tijekom njezina životnog ciklusa, budući da se razvija putem pokušaja i pogrešaka. Obrađene preskriptivne teorije korporativne strategije bile su: strategija temeljena na vanjskim čimbenicima i tržištu te strategija temeljena na unutarnjim resursima, kao i strategija temeljena na teoriji igara i strategija temeljena na kooperacijama. Emergentne teorije korporativne strategije jesu teorija temeljena na preživljavanju i teorija temeljena na nesigurnosti. Organizacija koja želi ostvariti i zadržati svoje konkurentske prednosti trebala bi znati izgraditi vlastiti pristup formulaciji strategije koji bi bio kombinacija i emergentnog i preskriptivnog strategijskog pristupa. Ključne riječi: korporativna strategija, preskriptivni pristup, emergentni pristup, preskriptivne teorije o strategiji, emergentne teorije o strategiji

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2010/146
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije > 65.012.4 Menadžment. Uprava. Ravnateljstvo Tehnike i metode upravljanja
6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 18 Oct 2011 06:32
Zadnja promjena: 18 Oct 2011 06:32
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/174

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku