E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Dizajn kao integralni element proizvoda

Zgrablić, Erika (2010) Dizajn kao integralni element proizvoda. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (655kB)

Sažetak

Tema ovog rada je „Dizajn kao integralni element proizvoda“ te će se u radu govoriti o industrijskom dizajnu koji je interdisciplinarna aktivnost koja integrira saznanja i istraživačke rezultate mnogih drugih znanstvenih disciplina te predstavlja sastavni dio proizvodnog procesa i istraživačko-razvojnog rada u proizvodnji. Hipoteza ovog završnog rada jest da industrijski dizajn ima presudan značaj za uspjeh poduzeća na tržištu odnosno da dizajn danas predstavlja izrazito važan integralni element proizvoda. Cilj ovog rada je na temelju istraživanja ukazati na važnost dizajna prilikom razvoja novih proizvoda te prikazati i definirati načine koji će olakšati integriranje dizajna u razvojni proces proizvoda. Dok bi svrha rada bila produbiti spoznaje o važnosti koju dizajn ima za poduzeća u smislu njihova opstanka na tržištu. Ovaj završni rad rezultat je istraživanja teorijskih postavki na području industrijskog dizajna te istraživanja u poduzeću Internova d.o.o.. Istraživanje je u poduzeću provedeno u odjelu marketinga gdje je i smještena služba za dizajn. U tu svrhu polazi se od povijesnog razvoja dizajna koji počinje u 18. stoljeću, a traje još i danas. Zatim, govori se o dizajnu kao integralnom elementu proizvoda gdje se obrazlaže pojam dizajna te osnovne karakteristike dizajna. Zatim, obrazlaže se pojam dobrog dizajna te karakteristike koje bi dizajn trebao ispunjavati kako bi se mogao nazvati dobrim. Nadalje, govori se o dizajnu kao procesu zbog toga jer se rad na dizajnu treba shvatiti kao proces kreativnog ponašanja gdje se s jedne strane nalazi problem kojeg treba riješiti, a s druge strene jest cilj koji usmjerava kreativne aktivnosti. Zatim, riječ je o dizajnu i ergonomiji. Gdje se nastoji ukazati na važnost ergonomije kako bi proizvod svojim oblikom i drugim funkcionalno-tehničkim karakteristikama bili prilagođeni čovjeku u smislu antropometrijskih i psiho-fizičkih zahtjeva. U zadnjem dijelu rada iznijeta je situacija koja vlada u Republici Hrvatskoj u sferi dizajna, odnosno njegova integriranja u procese razvoja i proizvodnje novih proizvoda u hrvatskim poduzećima. Teži se boljoj integraciji dizajna u proizvodnju i poboljšanju konkurentnosti hrvatskog proizvoda. Kao praktičan primjer prikazano je poduzeće Internova d.o.o. gdje se nastoji prikazati važnost dizajna na temelju prethodno iznijete teorije.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2010/130
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Datum pohrane: 20 Oct 2011 10:12
Zadnja promjena: 20 Oct 2011 10:12
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/226

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku