Marković, Alex (2013) Utjecaj marke na donošenje odluka o kupovini. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (533kB) | Zatraži kopiju |
Sažetak
Marke su svuda oko nas. Jednostavnim rječnikom sročeno, marku čine riječi (nazivi) i simboli (znakovi), odnosno, njihova kombinacija koja identificira proizvod i razlikuje ga od konkurencije. Upravo, naziv, znak ili njihova kombinacija povezuju se s određenim proizvodom, kojem potrošači pripisuju psihološka značenja. Dakle, temeljna vrijednost marke u današnjem svijetu preplavljenom raznoraznim proizvodima je upravo psihološka vrijednost. Novi koncept upravljanja markama ne gleda na marku samo kao na način označivanja proizvoda i usluga. Proizvodi i usluge dodjeljuju se markama koje su puno važnija i stabilnija tržišna kategorija i koja je u današnjim okolnostima moćno oružje ostvarivanja tržišnog uspjeha. Marka je dominantno emocionalna i simbolička kategorija, odnosno vrijednost, te to ujedno pretpostavlja odvajanje koncepta upravljanja markom od upravljanja proizvodom. Iako ne treba smetnuti s uma da uspješne marke posjeduju proizvode i usluge koji pružaju superiornu funkcionalnu vrijednost. Brand ili marka je prepoznatljiva oznaka ili ime nekog proizvoda, koje često podrazumijeva i kvalitetu. Marka mora stvarati snažni i trajni identitet proizvoda/usluge, sažimati osobnost poduzeća i poticati osjećaje povjerenja, korisnosti, dobrobiti i sigurnosti. Osnovna prednost marke proizlazi upravo iz njezine nazočnosti u podsvijesti potrošača/korisnika, odnosno mogućnosti za njezino prisjećanje i prepoznavanje, tzv. "brand awareness". Utjecaj marke je prisutan u mnogim djelatnostima, a ovaj završni rad ce pokazati kako utjecaj marke utječe na donošenje odluka o kupovini. U prvom poglavlju će biti riječi o definiciji marke, elementima marke, vrijednosti marke, privatnim markama. U drugom poglavlju je prikazano kako se izgrađuje marka, kreiranje marki, te osnaživanje marke. U trećem poglavlju će se govoriti o procesu donošenja odluke o kupnji, njihovim fazama. U četvrtom poglavlju se prikazani čimbenici ponašanja, te njihova podjela. U petom poglavlju na primjeru drogerie market dm, će se vidjeti kako kompanija posluje da bi stekla lojalnost potrošača, te će se kroz istraživanje pomoću anketnog upitnika saznati koji su čimbenici važni da bi potrošača donijeli odluku o kupovini. Neki od čimbenika su: mjesečna primanja, cijene, ljubaznost osoblja, asortiman proizvoda, sniženja, poslovanje i projekti konkurenata na tržištu.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Ključni pojmovi: | 2013/108 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 04 Oct 2013 09:07 |
Zadnja promjena: | 04 Oct 2013 09:07 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2372 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |