E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Stil života i njegov utjecaj na kupovinu

Juranović, Kristina (2013) Stil života i njegov utjecaj na kupovinu. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (1MB) | Zatraži kopiju

Sažetak

Stil života ukratko predstavlja način življenja te obuhvaća aktivnosti, interese i mišljenja. Pod utjecajem kulture, vrijednosti, obitelji i individualnih čimbenika definira se životni stil pojedinca. U skladu sa životnim stilom, pojedinac donosi odluke o kupovini čime stil života predstavlja bitnu odrednicu u samom ponašanju potrošača. Utjecaj stila života u ponašanju potrošača mjeri se mnogim metodama koje su evoluirale s godinama s razvojem tržišta te s posvećenošću samom potrošaču. Skupno, te se metode nazivaju psihografija. Stil života usko je povezan s kategorijama društvene klase. Njihovim ispreplitanjem dolazi do konstantnog uvođenja novih i izmjene već postojećih životnih stilova. Samim time, dolazi do promjene sklonosti potrošača određenim proizvodima, ili potreba za stvaranjem novih. U samom odnosu između stila života i njegovog utjecaja na kupovinu veliku ulogu igra marketing. Promjene životnih stilova zahtijevaju marketinško prilagođavanje. Tržišnom segmentacijom, analizom ponašanja potrošača prilikom kupovine i oglašavanjem lakše se prilagođava zahtjevima i potrebama potrošača. Posljednje desetljeće veliki je naglasak na marketinškom prilagođavanju jer se životni stilovi, a samim tim i ponašanje potrošača brzo mijenja. Sve veća briga o zdravlju dovodi do toga da se životni stil i ponašanje potrošača može mjeriti kroz kupovinu, pripremu i konzumaciju prehrambenih proizvoda.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2013/109
Ključni pojmovi: stil života, društvena klasa, ponašanje potrošača, marketinško prilagođavanje, tržišna segmentacija
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 04 Oct 2013 09:07
Zadnja promjena: 04 Oct 2013 09:07
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2373

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku